петък, 15 май 2009 г.

„Нямаме новина“: „Дневник“ не е продаден

Дневник - 1 стр.
„Нямаме новина“: „Дневник“ не е продаден



На това място щяхме да публикуваме текст за преносимостта на мобилните номера - виж в. Дневник - стр. 2), но заради усилено тиражираните слухове за смяна на собствеността на „Дневник“ и компанията, която го издава, сме длъжни да уверим нашите читатели и партньори, че: Вестник „Дневник“ не е продаден нито на Христо Ковачки, нито на близки до властта бизнесмени. Сделка за продажба на „Икономедиа“ (издател на „Капитал“ и „Дневник“ и една от малкото медийни групи в България с прозрачна собственост) не само няма, но и такава не е обсъждана. След повече от три седмици „кулоарно“ разпространение на слуховете за продажба вчера те бяха публикувани във в. „Класа“ под въпросителното заглавие „Икономедиа“ продадена на Христо Ковачки?“. Забележителното в нея е, че въпреки категоричното опровержение от издателя Иво Прокопиев, изпълнителния директор на „Икономедиа Бисер Боев и главния редактор на „Дневник Велислава Попова на т.нар. информация анонимният журналист, написал материала, настоява на своето.
По този повод бихме искали да обърнем внимание само на няколко факта:
• От първия си брой преди повече от осем години „Дневник работи по стандартите на добрата журналистическа практика, която не допуска манипулативно поднасяне на информацията, т.е. отречените факти да се публикуват като въпросително твърдение.
• Като бизнес медиа знаем колко чувствителна територия са материалите, свързани с продажба на компании. Наясно сме и, че ако някой разпространява невярна информация за сделки, това не е случайно.
• Когато правим проверка за смяна на собствеността, тя минава през справка в Търговския регистър, фирмени дела и други документи, които могат да докажат промяната или свързаност с нови юридически лица. Ако сделката не е регистрирана, за да съобщим за нея, се изстрана или от свързани лица. В случая с „Икономедиа“ замесеният „купувач“ Христо Ковачки въобще не е търсен за коментар. Пред „Дневник“ самият той каза: „Не съм търсен от вестник „Класа“. Аз също съм чувал този слух. Нямам обяснение защо ме свързват с „Икономедиа“. На този етап нямаме интереси да купуваме медии и да инвестираме в тях.“
И във вътрешния правилник за работата в „Дневник“, и в Етичния кодекс на българските медии, който сме подписали, сме поели ангажимент, че 1.1.2. Няма да публикуваме информация, за която знаем, че е невярна. 1.1.4. Ясно ще разграничаваме фактите от коментарите и предположенията. 1.2.1. Ще публикуваме ясна и достатъчно забележима поправка, щом бъде доказано, че е публикувана неточна или подвеждаща информация, и ще се извиним, ако е необходимо. Вестник „Класа“ не е подписал Етичния кодекс, но реакцията му в тази ситуация е показателна за журналистическите стандарти, по които работи (вижте отговора).
Aко трябва да перифразираме един сутрешен тв водещ, в тази история „нямаме новина.

Няма коментари: