сряда, 13 май 2009 г.

Софарма спечели световна награда за маркетинг

Пари - 23 стр.
Софарма спечели световна награда за маркетинг

Светлана ЖЕЛЕВА

Призът от Венеция е за цялостна кампания на продукта против тютюнопушене табекс
Българската фармацевтична компания Софарма АД спечели 2-ро място на Световните маркетингови награди за лекарство без рецепта.
Призът във Венеция е за цялостна маркетингова кампания на продукта против тютюнопушене табекс в категорията за „най-иновативна маркетингова кампания”.
надпревара
Изключително сме щастливи от спечелената награда. Това е оценка за високия професионализъм на екипа на Софарма. Спечелихме в конкуренция с мултинационални фармацевтични компании, които имат зашеметяващи бюджети. Това е успех и награда за България, сподели Елена Кръстева, директор Реклама и Корпоративни комуникации на Софарма АД.
На първо и трето място в същата категория бяха класирани локалните кампании на водещи иновативни по отношение на рекламата производители от Великобритания и САЩ.
Наградите The Nicholas Hall Awards`09 бяха връчени на юбилейната 20-а европейска конференция за лекарства без рецепта (20th European OTC Conference). Тя се състоя от 22 до 24 април във Венеция, Италия.
престижно
The Nicholas Hall Awards се връчват за 20-а поредна година от Nicholas Hall&Company. Това е най-авторитетната компания в света, която изцяло е специализирана в проучвания и анализи на маркетинга на т.нар. ОТС продукти, т.е. лекарства без рецепта.
Печатните издания Nicholas Hall&Company се ползват с доверието на специалистите, а конференциите им се посещават от представители на всички европейски и мултинационални фармацевтични компании, добавя Елена Кръстева.
Културата да дишаш
Отличената кампания против тютюнопушенето на табекс успя в две направления. Провокира общественото мнение за осъзнаване опасността от тютюнопушене и насърчаване на лечението. И популяризира продукта табекс, който помага за отказване от вредния навик, отбелязва Кръстева.
Различни
Маркетинговият микс включва телевизионни и радиоклипове, интернет банери, билбордове, принт реклама и брошури, ребрандиране на опаковката. А също и PR събития, създаване на уебсайтове с инфо за вредите и лечението на никотиновата зависимост, провеждане на съпътстваща кампания против тютюнопушенето „Културата да дишаш”. Ръст на употребата на продукта и търсенето му в аптеките доказа успехът на кампанията - немалко пушачи бяха провокирани да вземат решение за отказ от цигари.
Телевизионната и радиорекламата са дело на продуцентите от Скрийн брадърс по идея на сценариста Иван Ангелов.
абонирани за успех
На миналогодишното издание на конкурса фармацевтичната компания Софарма спечели трето място в същата категория - „най-иновативна маркетингова кампания за продукт без рецепта”. Този път продук-тът бе трибестан, а кампанията „С трибестан добрите дни са повече”, „Да вдигнем самолета”.
***
Кампания
> 650 хил. европейци годишно спират да пушат... защото умират.
> Един човек пушеше като комин и доживя до 90 години. Повтарям - един човек!
Пушенето причинява статистика. Черна статистика.
> Повечето от мъжете в България са пушачи. Намерете им друга работа!
> България е една от водещите в Европа по брой пушачи на глава от населението. Каква гордост, нали?
***
Солидно
60 патента и 2683 регистрации на търговски марки притежава софарма
***
Eфекти
> Табекс е оригинален български продукт, търговска марка на Софарма АД. За разлика от други продукти за отказване на тютюнопушенето Табекс не съдържа никотин.
> активната му съставка е цитизин - алкалоид, съдържащ се в жълтата акация. Цитизинът има сходна структура и механизъм на действие с тези на никотина и намалява периода на взаимодействието му със специфични-
те рецептори.
> По този начин той компенсира загубата на никотин, насища рецепторите и лекува проблема, без да предизвиква абстиненция.
> Така постепенно се намалява характерната за пушачите психическа и физическа зависимост към никотина и последващо отказване от тютюнопушенето без проява на странични реакции, обясняват от Софарма АД.

Няма коментари: