събота, 16 май 2009 г.

Джими Уейлс е звездата на Mediamixx '09

Поглед - 16 стр.
Джими Уейлс е звездата на Mediamixx '09

Надежда НЕНОВА

Фестивалът в Албена е с фокус върху бизнеса в условия на криза
Конгресът MediaMixx '09 ще се проведе тази година от 3 до 7 юни в курорта Албена в рамките на традиционния медиен фестивал. MediaMixx ще обсъди нарастващото значение на дигиталната реклама и за първи път ще представи наградата Cyber & Mobile UMbrela. За нея ще се състезават в 11 онлайн категории и 3 категории за мобилно съдържание. MediaMixx '09 ще бъде открит от създателя на популярната интернет енциклопедия Wikipedia Джими Уейлс, който ще говори за все по-бързо нарастващото влияние на световната мрежа и интернет технологиите. Той ще се спре и на нарастващото влияние на неговата интернет енциклопедия, която сега е между 10-те найпосещавани страници в глобалната мрежа. Джими Уейлс-Джимбо се съгласил да дойде в страната ни, защото разбрал, че българите не са богати, но и тук има хора, които се борят за един по-смислен разговор, по-здрав климат и по-ясна ценностна система. Уейлс се слави като един от най-скъпите и известни лектори на света, особено когато става дума за бъдещето на алтернативните медии и развитието на интернета като най-влиятелния източник на информация. Създателят на Уикипедията е последовател на идеите на Айн Ранд за капитализма и свободното развитие на пазара, както и на всеки човек според неговите способности и таланти. „Представете си един свят, където всеки човек на планетата има достъп до цялото човешко познание. Да създам и да доставя свободна енциклопедия с възможно най-високо качество до всеки отделен човек на тази планета на неговия собствен език това съм аз. Това правя. Това е целта на моя живот", казва Джими Уейлс. Създателят на най-популярната онлайн енциклопедия, която предлага над 10 милиона статии и се поддържа единствено благодарение на своите потребители, дори беше обявен за една от 25-те най-големи знаменитости в интернет според сп. Форбс. В момента Уикипедията е сред 10-те най-популярни сайта в мрежата, а Джими Уейлс многократно е обявяван за един от стоте най-влиятелни хора на планетата. Партньор на юбилейното 15-то издание на MediaMix ще бъде словенският Golden Dtum, най-големият рекламен форум в Източна Европа, а неговият президент Юри Аних ще представи най-добрите рекламни постижения в региона. През 2009г. MediaMixx осъществи важно партньорство с BANFF World Television Festival в Северна Америка и Канада. На 3 април българско жури в състав Севда Шишманова, Венелин Петков, Николай Дойнов, Милка Ганчева и Борислава Димова, проведе полуфинално гласуване в категория Investigative & Carrent Affairs PrograMS и отличи 3 програми: 1. Dispatches: Warlords next Door, 2. Iraq: The Lost Generation и 3. Massacre at Virginia Tech. В международната състезателна програма участват всички сравними събития в света, които обхващат широк спектър от телевизионни програмни жанрове. Фестивалът е международен, тъй като всички страни имат право да се състезават за BANFF награди и е с изградена репутация за честност и почтеност. Тази репутация е била създадена в продължение на много години и съществува, благодарение на качеството на своята селекция от журита. След първото му издание през миналата година, в медийните среди се наложи мнението, че MediaMixx Конгрес е необходимост за всеки, който иска да постигне успех в сферата на маркетинга, медиите и комуникациите. През 2009 MediaMixx Конгрес събира някои от най-големите световни имена в областта на медиите, рекламата, маркетинга и комуникациите. Специални гости на конгреса ще бъдат: Джонатан МакДоналд, head of Mobile, Ogilvy One Worldwide, който ще направи презентация на тема „Мобилният свят", Марио Гарсия, председател на Garcia Media Group, който me представи „Новият Свят - от Маями през Индия към Изтока" и експерти като Керстин Трикалитис (изпълнителен директор Out There Media), Альоша Раксандич (управляващ директор Pristup Skupina), Андреас Рудаш (изпълнителен директор RTL Group), Харалд Рийнер (главен маркетинг директор Vienna Insurance Group), Андреас Майерхофер (главен маркетинг директор Мобилтел), Емил Ценов (главен маркетинг директор OMV Austria), Ханс Maap (RTL Консултант, управляващ директор MabiMedia) и Генк Дулаку (Генерален Директор Vizion Plus). Дебатите на Конгреса пък ще включват някои от най-актуалните теми в сферата на медии и реклама като медийна криза ли е световната финансова криза, как да правим успешен бизнес в и чрез медии, бъдещето на печатните медии и бъдещето на телевизията. „Всички ние можем да научим много от темата 4Show ме the мопеу' (Покажи ми парите), която избрахме месеци преди кризата, от експертите и приятелите ни от повече от 12 държави и дебатите по темите за практическите приложения на кросмедийни формати. Конгресът ще бъде сърцето и шедьовърът на тазгодишния Фестивал където ще срещнем приятели, експерти в бизнеса, ще се учим и ще се вдъхновим за свежи идеи от най-добрите, както и ше правим реален бизнес. Той наистина е задължителен за всеки, който иска да постигне успех в сферата на маркетинг, медии и комуникации", казва председателят на Консултативния съвет на MediaMixx Group Руди Кобза. Руди Кобза е председател и на най-голямата рекламна групировка в Австрия, включваща Draftfcb Kobza, Lowe GGK и Alphaaffairs. Доказателство за високия му професионализъм са многобройните награди от най-големите международни фестивали в областта на комуникациите Cannes Golden Lion, Clio, Eurobest, Epica, New York, IAA, Effis и др. Председател на журито на Golden UMbrella Award за найдобри телевизионни програми ще е Любили Самарджич, който тази година ще получи специалната наградата за развитието на медиите.

Няма коментари: