34% от интернет аудиторията е в София
дата : 10 май 2008 г. 11:34 ч.
Търсене на полезна информация, преглед на актуалните събития в новинарските сайтове, чат във форуми и месинджъри, електронна поща и сваляне на музика и филми са петте най-популярни дейности в Интернет.
Това показват първите резултати от изследването на профила на интернет потребителите у нас от Нилсън Онлайн, пише technews.bg.
Четирима от всеки пет потребители на Интернет най-малко веднъж на ден прекарват времето си в мрежата в занимание чрез най-малко една от следните пет дейности:
- търсят информация през търсачки - за работа, за училище, за продукти и услуги, за покупки, за развлечение;- четат и пишат съобщения и/или изпращат и получават документи през електронната си поща;- обменят мисли с приятели и познати по Skype, ICQ, други месинджъри и чат;- осведомяват се за събитията от деня през новинарските сайтове;- свалят музика, филми, софтуерни продукти.
Около 30 000 потребители са участвали в изследването на Нилсън Онлайн за демографския и поведенческия профил на потребителите през последните две седмици.
Около 2/3 от тях са работещи, а около 1/3 са ученици и студенти. Около 1 500 от попълнилите анкетата са хора със свободни професии - лекари, адвокати, консултанти, а други 1 500 - собственици на фирми и работодатели. Около 2 000 са мениджърите на високо и средно равнище.
Изследването покрива аудиторията на 150 български сайта на големите медийни групи. Резултатите разкриват, че аудиторията на изследваните сайтове е предимно в градовете, като около 34% от всички живеят в София, около 9% - в Пловдив, други 8% - във Варна.
Потребителите са по равно мъже и жени и около 60% от всички са на възраст между 18 и 35 години.
Почти три пъти по-висок от средния за населението на страната е делът на хората с високо образование (бакалавър, магистър и доктор). Около 22% от работещите имат личен месечен доход над 1 000 лева.
Няма коментари:
Публикуване на коментар