Капитал - 38 стр.
Няма значение дали си NYTimes или български блогър
"Нашето предложение към рекламодателите е просто - пълен контрол на ефектите от рекламата." Когато ти се отдаде възможност да разговаряш с човек, който работи за Google, неизбежно е първо да не го попиташ: "Kакво е да работиш за Google?" И пак така неизбежно е да не чуеш, че е страшно интересно, вдъхновяващо и динамично да си част от интернет компанията. Точно така отговори на въпроса на "Капитал" и маркетинг мениджъра на Google за Европа Шон Корнуел, който очакваме да дойде да сподели опита и познанията си на Marketing Innovation Forum в края на май. Корнуел отговаря за AdSense, AdWords и Checkout или тези продукти на компанията, които генерират най-много приходи, и е специалист в онлайн маркетинговите стратегии. Онлайн реклама Шон Корнуел обяснява просто предимствата да рекламираш онлайн: "Това дава пълен контрол на рекламодателя." И пояснява: "Ако рекламираш в Google, единствените хора, които ще видят рекламата ти, са тези, които наистина са заинтересувани от продукта ти." Според него именно специфичният таргет на посланията и практичността на дигиталните медии са предимствата на този тип комуникации. Маркетинг мениджърът дава пример: "Когато някой напише "полет от София до Лондон" в Google, искам рекламата ми да се покаже, защото аз съм туристически агент и продавам именно полети от София до Лондон. Но ако някой напише "полет от София до Рим", не искам рекламата ми да се показва, защото не съм специализиран в пътувания до Италия." Той е категоричен, че в това е силата на интернет - да подхождаш персонално към потребителите в зависимост от техните потребности. Именно онлайн рекламата е полето, в което малкият бизнес има реален шанс да се конкурира с големите компании, смята Корнуел. "Скъпо е за един малък предприемач да си позволи да рекламира в телевизия, скъпо му излиза дори самото производство на реклама, казва той, докато при AdWords той има контрол над това колко е похарчил, може да си избере дали да достигне до много хора, или да се концентрира в конкретна група." Маркетинг мениджърът на Google изрежда и другите предимства на услугата AdWords - че всеки рекламодател може да си създаде креативна tag реклама (текстовите линкове на AdWords) за десет минути и след час да започне да се конкурира с всички останали на пазара. "Подобно е и с AdSense, добавя Корнуел, всеки може да използва AdSense на своя уебсайт, за да монетизира съдържанието и трафика, който привлича, без значение дали си New York Times или блогър в България, който пише за ъндърграунд музика. Като предизвикателство пред рекламирането в интернет обаче Шон Корнуел посочва бъдещето на банерите и видеорекламите. "Все още се търси най-добрият и ефективен начин да ангажираш онлайн потребителите, така че да показваш видеорекламите, без да прекъсваш неговото преживяване в мрежата", обобщава той. Но като положителна стъпка посочва, че все повече компании използват видеорекламите и банерите в интегрирани кампании, използвайки повече от една медиа. "Важно е как една банерна реклама си взаимодейства с телевизионната реклама и как си влияят една на друга", уточнява маркетинг специалистът. Бъдещето на традиционните медии Що се отнася до развитието на традиционните медии, Шон Корнуел е категоричен: "Все повече традиционни медии започват да осъзнават потенциала на онлайн услугите и започват да се възползват пълноценно от интернет пространството - телевизионните канали, пресата, музикалната и филмовата индустрия. В този смисъл мениджърът на Google не е съгласен с твърденията, че ако онлайн изданието на даден вестник е успешно, това би се отразило негативно върху рекламните приходи на принт версията. Тъкмо обратното. "Мисля, че вестниците имат пред себе си голяма възможност да достигнат до аудитория, която иначе не биха достигнали", коментира Корнуел и добавя: "А също така онлайн версията е своеобразен комплимент към традиционната аудитория, която чете книжното тяло на вестника." Той предрича успех именно на тези от тях, които не се отнасят твърде покровителствено спрямо съдържанието на принт версията си. "Вестниците, които прокарват интегрирана стратегия между дигиталното и печатното си издание и предлагат иновативни допълнителни услуги онлайн, печелят и за хартиеното си тяло." Бъдещето е дума с особено значение в Google, където всичко се случва не бързо, а много бързо. За Шон Корнуел също, тъй като е отговорен и за представянето на нови кешови продукти и проекти в Европа. Така например той е убеден в положителното развитие на системата за електронно разплащане на Google Checkout. Признава обаче, че Checkout като по-специализиран продукт от AdWords и AdSense е предназначен за по-зрели и развити пазари и привлича повече рекламодатели там, където онлайн рекламата е по-развита. Не случайно във Великобритания и САЩ Checkout генерира най-много потребители. *** Профил Шон Корнуел е продуктов маркетинг мениджър за Европа, Близкия изток и Африка на Google. Той отговаря за т.нар. монетизиращи продукти на компанията - AdSense, AdWords и Checkout. Тоест - нещата, които помагат на онлайн предприемачите да изкарват пари. Завършил е политически науки в Cambridge University и има MBA диплома от INSEAD. Корнуел е един от четиримата лектори, които ще направят презентации на тазгодишното издание на организирания от "Капитал" Marketing Innovation Forum. събота, 10 май 2008 06:24:22
събота, 10 май 2008 г.
Няма значение дали си NYTimes или български блогър
Етикети: в. Капитал
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар