петък, 9 май 2008 г.

Най-скъпите марки на света

Кеш - 28 стр.
Най-скъпите марки на света
Донка ЕДРЕВА

1 милион потребители оценяват известни марки в 4 категории За трети път авторитетното издание Financial Times Deutschland публикува класация топ 100 на най-ценните марки на света. Проучването Brandz е направено от международната организация за изследване на марките Millward Brown. "Решаващото значение на марките като движещ фактор на растежа нараства, цената им също", казва директорът на Millward Brown - Манфред Таучер. Получените резултати се базират на анализ на 50 000 световнозастъпени марки. За да измерят учените стойността им, 1 млн. потребители са дали оценката си по 4 основни показателя: световна дистрибуция, оценка на клиента, присъствие на пазара и позиции на марката. На първо място в класацията на най-ценните марки на света е търсачката Google за 86 млрд. долара. Това е едва една пета от годишния оборот на концерна. За миналата година марката Google беше оценена на 66 млрд. долара. Google се представя отлично в две категории -осъществява бърза дистрибуция в световен мащаб чрез интернет и удовлетвореността на клиентите е висока. "Google е част от нашия живот, марката дори е станала неразделна част от езика ни", смята Таучер. Марките на следващите четири позиции също са сред големите на пазара -смесеният концерн General Electric, производителят на софтуер Microsoft, безалкохолната напитка Coca-Cola, както и мобилният оператор China Mobile. За разлика от миналата година сега сред първите 10 има две нови марки, които са от бизнеса с технологии - Apple u Nokia По принцип марките от този бранш са сравнително по-скъпи от останалите. Повече от една четвърт от местата в топ листата са заети именно от такива фирми. Бързото разрастване на тази пазарна ниша ги изстреля нагоре. "Google е една относително млада марка, но чрез интеренет лесно доби широка популярност", коментира Таучер. Бързият растеж е една от основните причини марки от BRIC страните (Бразилия, Русия, Индия и Китай) да са по-широко застъпени в класацията от други. China Mobile например печели добре заради големия пазар в родината си. В категорията присъствие на пазара добре е оценена BMW заради слогана "Радост при шофирането", който използва от десетилетия. В четвъртата категория позиции на марката най-силно е присъствието на Coca-Cola В крайна сметка няма голямо събитие по света, 6 което Coca-Cola да не е един от спонсорите. Най-иновативни са от Apple, тъй като постоянно предлагат на пазара нови продукти. Различните видове iPod или iPhone издигнаха Apple c девет позиции нагоре до 7-о място в ранглистата. Това е най-сериозното изкачване въобще в класацията.
петък, 9 май 2008 04:34:17

Няма коментари: