петък, 9 май 2008 г.

Да живееш в интернет

Земя - 10 стр.
Да живееш в интернет

Статистиката сочи, че в САЩ ежедневно над 170 милиона души влизат в мрежата. Тези данни показват, че през последните десет години броят на сърфиращите в интернет се е увеличил близо 10 пъти. Прогнозите на специалистите отвъд океана са, че до края на тази година чрез електронната търговия американците ще напазаруват различни стоки за над 100 милиарда долара. В Америка по интернет може да се купи всичко - от самолет и яхта до кана за кафе. Влизанията на хората в електронните магазини са се увеличили близо осем пъти в сравнение с предишни години, а улеснението да пазаруват, докато са вкъщи пред телевизора или дори на работа, явно се предпочита от потребителите. Най-често американците влизат в електронните магазини Amazon.com и eBay, a това са повече от половината ползва-тели на мрежата. Днес почти няма място в Америка, където да не използват интернет. Официалните данни сочат че 35 на сто от американците имат електронна мрежа Банките в САЩ са направили изследване, според което хората с годишен доход над 70 000 долара плащат данъци по интернет, правят проверки по сметките си или прехвърлят пари почти изцяло и само по мрежата. Но он-лайн услугите са почти недостъпни за тези, които печелят no-малко от 15 000 долара годишно. Благодарение на техническата революция днес много голяма част от служителите в САЩ предпочитат да работят вкъщи, а не в офиса. Изследвания показват, че там техният труд е по-ползотворен с 15 на сто, защото вкъщи не губят време за приказки с колеги. В САЩ една четвърт от служителите на големите компании работят в домашни условия през целия ден или през по-голямата част от него. Други 25 на сто пък практически изобщо не се застояват в офисите на своите фирми - те или пътуват в командировка, или пък посещават други компании, техни клиенти. Най-често извън традиционното работно място се трудят специалистите от информационните технологии, финансовите анализатори, инженерите, авторите и работещите в сферата на реклами и на медиите. За тези хора не съществува нашенският балкански синдром -някой да те контролира, за да работиш. Журналистите дори правят своите анализи в собствения си дом ги изпращат по имейли в редакцията си. Те дори интервюта взимат по скайп. Пак с помощта на мрежата новинарите се свързват безплатно с хората, с които работят, и дори се виждат лице в лице с тях ежедневно, за да уточнят подробностите около задачите и ангажиментите си за деня. На повечето от тях изобщо не им е необходимо да ходят до тукашния сенат, тъй като могат от вкъщи да следят дебатите по един от няколкото директни телевизионни канала, които пряко предават от там. Журналистът може почти веднага, след като изпрати материала си, да го види публикуван в онлайн изданието на своята медия. Всеки американски гражданин има възможност да прочете всеки от местните вестници по интернет, без да плаща и цент за това. В САЩ почти не съществува населен пункт, до който компютрите да нямат безжичен достъп. Затова навсякъде може да се видят хора, които ползват мрежата - разглеждат или пускат обяви, пазаруват, преглеждат банковите си сметки или просто си вършат работата. Чрез интернет повечето хора проверяват и оценките на децата си в училище, комуникират си с преподавателя или дават препоръки до учителя по предмета, който преподава. Студентите получават конспектите си и част от материала, който изучават, също по мрежата. Случва се и чрез проверка в интернет да се информират за датата на изпита си, за да не се разкарват до съседен град или до щат, който може да е на другия край на континента. Статистическите данни в САЩ показват, че най-често в интернет влизат жените. Повече от 50 на сто от американките са на мнение, че пазаруването от мрежата им осигурява повече време за децата и семейството 80 на сто от жените сами взимат решенията за покупка и затова повечето реклами са адресирани най-вече към тях като потребители. Огромен е и броят на сърфиращите тийнейджъри по всяко време на денонощието. Те прекарват средно близо осем часа и половина на седмица в нета, като най-активни са студентите и колежаните. Почти всички ученици ползват интернет като помагало за писане на домашните си, а в много райони на САЩ девойки и младежи изобщо не ходят на училище, а учат само онлайн. Теоритичните си знания, необходими за получаване на шофьорска книжка, младите американци също получават в мрежата. Те просто трябва да стоят осем часа без прекъсване онлайн и да решават подобни на нашенските листовки, но в електронен вариант. Тук млади и по-възрастни са толкова технически грамотни, че всеки натрапник, който се включи без разрешение в безжичната им връзка, ги принуждава веднага да си заключат мрежата. И ако европейците са откривателите на интернет, то именно американците са мозъкът на повечето бизнес идеи, лансирани чрез нета. петък, 9 май 2008 05:44:3

Няма коментари: