сп. Мениджър - 134 стр. | ||
| ||
Бисер КОСТАДИНОВ | ||
Свойствената за всяко човешко същество драма продава повече отвсякога, казва Карлос Ферейрос, криейтив директор на СА Square - Ню Йорк. Той даде специално интервю за „Мениджър" *** КАРЛОС ФЕРЕЙРОС е криейтив и стратегически директор в СА Square. Той е един от тримата основатели и партньори на специализираното студио за стратегически брандинг, дизайн и анимация. По-известен е като Момчето с големите идеи. Роден е в Перу, гражданин е на Ню Йорк, заклет пътешественик. Започва кариерата си като арт директор в американските телевизионни компании Telemundo, Univision и Warner Channel, след това попада в базираната в Маями компания Cyclops, където създава и продуцира рекламни клипове и програми за Telemundo, Nickelodeon и множество местни тв станции. Вече като старши криейтив директор в Lee Hunt Associates and Razorfish работи за популяризирането на различни телевизионни мрежи, сред които Disney Channel, Toon Disney, Fox International, Fox Kids и Telemundo. Карлос Ферейрос е спечелил всички възможни отличия - от BDA Golds до Emmys. - Господин Ферейрос, доколко в съвременния глобален свят може да говорим за регионално или национално лице на рекламния криейтив? - В света границите между отделните държави и народи никога не са били толкова заличени, колкото днес. Всяка световна марка утвърждава единни стандарти, което й позволява да работи на глобално ниво, но и да се адаптира към даден локален или местен пазар. Така че всичко се променя и регулира спрямо конкретните нужди и търсене на потребителите. - Кои са най-важните качества на един творчески директор, каква част от дейността му е занаят и каква - талант? - Моето мнение е, че един криейтив директор трябва да бъде открит, прям с хората, но и да има ясен поглед върху живота като цяло. Именно комбинацията от тези две качества прави криейтив директора велик. Само тази формула гарантира, че няма да се объркаш и да попаднеш в някой подводен капан. Друга важна черта е способността да се променяш и да импровизираш, но и това е нещо, в което не всеки се чувства удобно. Да, ти може да се научиш да се променяш, но това ще бъде само една бледа имитация на истинската вродена способност да си рефлективен спрямо дадения момент или ситуация. - Може ли да говорим за мода, различни стилове, тенденции в криейтива и какво е модерно сега в света на рекламата? - Рисуваната анимация сега е много актуална. Също така се залага на визуалните ефекти и на супер реалистичната 3D анимация, която размива границите между паралелните светове и вплита в едно фантазията с реалността. Всъщност за мен елементът в рекламата, който продава най-много и ще е вечно модерен, е конфликтът. Свойствената за всяко човешко същество драма продава повече отвсякога. Създаването на много силна емоционална връзка, отиваща далеч от буквалното продаване и лоялност към марката, е сърцето на всичко, което правим в СА Square. - Откъде идва първоначалната провокация за създаване на една реклама? - Постави се на мястото на купувача и идеята сама ще дойде. Изпълнението на една рекламна идея е свързано с това, което е направено, преди тя да се роди. Тук става въпрос за предвидения бюджет и времето за реализация на идеята. Това са решаващи фактори за раждането на добър рекламен криейтив. След това идват думите, образите. Изкуството да вплиташ в едно визия и слово дава възможност на хората да общуват по свой собствен начин с марката. Има реклами, които печелят награди и са оценявани от гледна точка на криейтива в тях, докато рекламите, които продават, са създадени във връзка с маркетинга, което не изисква непременно да е оригинално и крайно креативно. - От много творчество в рекламата често на аудиторията днес й е трудно да разбере какво точно се рекламира. Защо се получава така? - Ако се получи подобно нещо, това за мен е лоша реклама и зле свършена работа. Например 30-се-кундният телевизионен клип трябва да бъде част от цялостната рекламна кампания на една марка, а не да се отличава от общата линия на бранда. Той трябва да подсилва кампанията, която тече паралелно в интернет, печатните и електронните медии и другите нови и алтернативни форми на комуникация. А като говорим за 30-секундния телевизионен клип, трябва да кажа, че той в бъдеще трябва да се видоизмени значително, за да остане актуален като рекламен носител. - В началото на 21. век рекламата или пиарът имат водеща роля при изграждането на марката? - Пиарът подкрепя рекламата, но без рекламата пиарът бързо ще се провали, освен ако не се казвате Бил Гейтс и не сте собственик на ИТ империя. - Над какво работите в момента? Имате ли си любим слоган, който да ви вдъхновява? - В момента работя за обновяването на марката Reuters - една 150-годишна компания, която се опитваме да направим секси и модерна, както освежаването на Disney Channel. Любим слоган за вдъхновение? Хубав въпрос. Имам - слогана на Virgin Airways. Рекламното изречение гласи: Ready, Jet Set, Go! ("Внимание, самолетът е в готовност, излитаме!"). То хваща есенцията на това, което собственикът на компанията сър Ричард Брансън иска да направи с авиолиниите си -да възвърне блясъка на летенето в небесата. *** Текст под снимка СА SQUARE е специализирано студио за стратегически брандинг, дизайн и анимация със седалище в Манхатън, Ню Йорк. Студиото има репутацията на един от най-добрите криейтив бутици в света, специализирали се в създаването и изграждането на марката и идентичността на водещи телевизионни канали и медийни компании. Философията на студиото е "Една марка за всички екрани". *** Текст под снимка Заставки на музикални и шоу програми, които екипът на Карлос Ферейрос реализира за различни американски тв канали | ||
неделя, 4 май 2008 04:37:49 |
неделя, 4 май 2008 г.
Блясъкът да полетиш в небесата
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар