Капитал - 39 стр.
Да живее дигиталният век
Световната рекламна индустрия през 2007 г. се крепи на новите медии и канали Въпреки традиционно мрачните предсказания за бъдещето на глобалната рекламна индустрия 2007 г. се оказа доста добра. Скромните 4-5% ръст, прогнозирани преди година не се сбъднаха - според данните от 64-ото проучване на специализираното издание Advertising Age, приходите на световните рекламни агенции отбелязват покачване от 8.6%. Според анализа на списанието това се дължи основно на огромния скок на инвестициите в новите дигитални канали (зад този термин стои основно интернет) за комуникация - 26.8% до 3.359 млрд. долара. Така те се превръщат в третия най-голям източник на приходи, след традиционната реклама и медиа услугите. AdAge посочват за пример и агенцията, която изданието избра за агенция на 2008 г. - Goodby, Silverstein & Partners, при които дигиталните инвестиции генерират 52% от общите им приходи. Въпреки това традиционният рекламен криейтив си остава най-големият източник на приходи. През 2007 г. той генерира 37.2% от общите приходи на рекламната индустрия в размер на 11.568 млрд. долара, със 7.5% повече от 2006 г. На второ място е медиа планирането и купуване - 4.878 млрд. долара. Двете дейности генерират 52.9% от приходите на агенциите. Общо рекламният бизнес е изкарал 31.085 млрд. долара през 2007 г. Проучването показва само приходите на агенциите, без да отчита сумите, преминали през агенциите, например парите за закупуване на рекламно време и площи. В топ 10 на компаниите мастодонти, собственици на огромна част от рекламните агенции по света, големи размествания няма. На върха отново е голямата четворка - Omnicom с 12.694 млрд. долара, следвана по петите от WPP Group с 12.383 млрд. долара, а традиционно на трето и четвърто място са Interpublic Group of Cos. (6.554 млрд. долара) и Publicis Groupe (6.384 млрд. долара). Едно от новите имена сред топ 50 е софтуерният гигант Microsoft, който през 2007 г. купи специализираната в дигитални активности Avenue A/Razorfish. Това класира компанията на 14 място с приходи от 368 млн. долара. При рекламните агенции на първо място отново е най-голямата японска агенция Dentsu с приходи от 2.171 млрд. долара. Тя е и една от малкото, които отчитат спад в приходите, макар и минимален, от 0.6%. До четвъртата позиция агенциите са същите, както и през 2006 г. - BBDO (1.742 млрд. долара), McCann Erickson (1.619 млрд. долара) и DDB (1.432 млрд. долара). При независимите международни вериги на първо място е IN International Network с приходи от 652 млн. долара. В нея има и българско участие - агенция "Дея" е част от мрежата. На второ място е ComVort Group с 629 млн. долара и също с българско участие - Noble Graphics, които си партнират с агенциите в мрежата от 2005 г. Въпреки икономическата криза, която е стегнала американския пазар - най-големия в рекламната индустрия, засега големите компании не се чувстват притеснени за резултатите си за 2008 г. Преди седмици изпълнителният директор на Omnicom Джон Рен обяви поредния ръст в приходите на компанията - 14% за първото тримесечие на годината. Тоест ако преди по време на криза клиентите посягаха първо на рекламния си бюджет, то този път това не е точно така. Или поне не засега. Но позитивните резултати могат да се дължат и на липсата на банки, които пострадаха най-силно от кризата сред големите клиенти на компанията. Друго събитие, което ще смекчи евентуален удар върху рекламната индустрия през годината ще бъдат летните олимпийски игри. събота, 10 май 2008 06:24:59
събота, 10 май 2008 г.
Да живее дигиталният век
Етикети: в. Капитал
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар