Пари - 28 стр.
Бум на интернет рекламата във Великобритания
Боряна НИКОЛАЕВА
Разходите за онлайн реклама във Великобритания през 2007 г. надминаха тези за традиционна телевизионна реклама. Това показват данни от доклада на британския телекомуникационен регулатор Оfcom. Бюджетите, предназначени за реклама в онлайн пространството, са били на стойност 2.8 млрд. GBP, което означава ръст на този сектор от 40% спрямо 2006 г. Това отрежда на интернет рекламата 19% от общия пазар в страната.
Индустрията
В годишния си доклад Оfcom оценява британската телекомуникационна индустрия на 51 млрд. GBP. Регулаторът съобщава още, че британците са прекарали четири пъти повече време пред компютрите, или средно 24 минути на ден. През 2007 г. те са отделили два пъти повече време, използвайки мобилен телефон, в сравнение с 2002 г.
заслуги
Основен дял в онлайн рекламата имат платените линкове, които се появяват в резултатите от търсенето в интернет. Този вид реклама е бил на стойност 1.6 млрд. GBP, като останалата част от сумата е разпределена поравно между банер реклама и платени обяви. В доклада се посочва още, че по отношение на интернет рекламата Великобритания е генерирала най-много приходи на глава от населението в Г-7.
Традиционно
Общият обем на рекламата във всички телевизии е останал без промяна от 2006 г. и приходите в този сектор възлизат на 3.5 млрд. GBP. Цифровите телевизионни канали и най-вече тези, които са собственост на националните телевизии, са увеличили дела си и са достигнали една трета от общия обем на телевизионна реклама.
Коментар
Вероятно все още не сме почувствали пълното влияние на забавянето в икономиката върху потребителските разходи и тези за реклама, казват от Ofcom. Въпреки че разходите за телевизионна реклама са останали сравнително стабилни в номинално отношение, не може да гарантираме, че това ще остане така и занапред.
***
В цифри
► Британците са гледали телевизия средно по 128 минути на седмица в сравнение с 216 минути през 2006 г.
► Делът на тези, които са гледали телевизия онлайн, се е увеличил повече от два пъти до 17%.
► Сред домакинствата с интернет връзка 32% са гледали видео онлайн в сравнение с 21% през 2006 г.
► Делът на британците
с високоскоростен интернет се е увеличил от 52% през 2006 до 58% през 2007 г.
***
Текст под снимка
През 2007 г. британците са прекарали четири пъти повече време пред компютрите в сравнение с 2006 г., или средно 24 минути на ден
вторник, 19 август 2008 03:53:03
вторник, 19 август 2008 г.
Бум на интернет рекламата във Великобритания
Етикети: в. Пари
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар