събота, 23 август 2008 г.

Нови рекламни тактики

Банкер - 39 стр.
Нови рекламни тактики



Детройтските й конкуренти „Форд" (Ford) и „Крайслер" (Chrysler) несъмнено също ще разгледат под лупа рекламните си бюджети. „Кока-кола" (Coca-Cola), която харчи-огромни суми за реклама, също ще преправи маркетинг плановете си. Като част от намерението си да спести около 400-500 млн. щ. долара до края на 2011 г. компанията за безалкохолни напитки се отказва от услугите на няколко различни фирми за пазарни проучвания и ги заменя със сделка с една-единствена фирма, чието име все още не е обявено. Компаниите стават все по-взискателни по отношение на каналите, които използват, за да комуникират с потенциалните си клиенти. Това облагодетелства ИНТЕРНЕТ, който дава възможност на търговците да отправят послания, насочени към определена аудитория, и бързо да преценяват възвръщаемостта на инвестициите си. Повечето експерти очакват тази година да продължат да се покачват най-вече разходите за онлайн реклама макар и с по-бавни темпове отпреди, докато парите за реклама по другите видове медии ще намаляват. За някои от търговците икономическият спад даже може да се окаже благословия под прикритие. В добри времена едно силно рекламно послание може да бъде заглушено сред какофонията, предизвикана от различните търговски марки, които се борят да привлекат вниманието на потребителите. Но тъй като по-слабите фирми намаляват рекламите си по време на икономически спад, по-силните им конкуренти, които продължават да поддържат или могат да си позволят даже да увеличат рекламните си разходи, могат да изпъкнат много по-лесно и да „откраднат" пазарен дял. „Банк ъв Америка" (Bank of America) в сферата на финансовите услуги и „Вирайзън" (Verizon) - в телекомуникациите, са две компании, които влагат огромни суми в реклама тази година, въпреки че конкурентите им намаляват рекламните си бюджети. Някои търговци даже се опитват да обърнат икономическия спад в своя полза, като създават реклами, които си „играят" със страховете на потребителите от постоянно увеличаващите се цени. Този подход работи най-добре, когато фирмите, обект на рекламата, са свързани с евтини стоки и услуги. Нискотарифният авиопревозвач „ЕърТран Еъруейз" (AirTran Airways) например неотдавна се похвали, че сега предлага „полети, поевтини от една цистерна гориво". Това заслужава златен метал за рекламен текст.
събота, 23 август 2008 05:07:12

Няма коментари: