понеделник, 18 август 2008 г.

Светът лудна по „Фейсбук“

Дневник - 8 стр.
Светът лудна по „Фейсбук“



Светът е полудял по виртуалната мрежа за социални контакти „Фейсбук“, коментира „Фигаро“, като се позовава на последните резултати за посещаемостта на сайта. Той вече е номер едно сред конкурентите си, изпреварвайки дори и популярния „МайСпейс“ (MySpace). През юни „Фейсбук“ отчете 132 млн. уникални посетители, което е ръст от 153% за година. За същия период „МайСпейс“ отчита скромното повишаване на посещаемостта си от 3%, с които достигна до 117 млн. уникални посещения. Основният коз на успеха на „Фейсбук“ е желанието на създателите му сайтът да стане достъпен за колкото се може повече хора по света. За целта в началото на годината се появиха френска, немска и испанска версия. Предлагането на нови езикови алтернативи доведе до привличането на нови посетители, които отбелязаха рекордния ръст от 303% на някои от регионалните му пазари, като броят на потребителите му в САЩ и Европа се изравни и достигна до по 35.3 млн. Испанската версия на „Фейсбук“ обаче буквално взриви пазара с ръст от 1055% във водещите страни на Латинска Америка като Чили, Венецуела, Аржентина и Колумбия. Според „Фигаро“ виртуалните мрежи за социални контакти се оформят като местата, които събират най-много посетители. „Фейсбук“, „Оркът“(Orkut), „МайСпейс“ и „Скайрок“ (Skyrock.com) за последната една година отчитат повишение на трафика от 25%, като са отбелязали 580 млн. посещения. Европа и Азия си поделят водачеството сред посетителите на такива сайтове с 200 млн. души годишно, веднага след тях се нареждат Близкият изток и Африка с 30 млн. посетители. Според „Фигаро“ проникването на сайтовете за социалните мрежи в отделни страни като Филипините, Унгария, Полша и Мексико се дължи на високата миграция на техни жители към по-богати държави и необходимостта да поддържат контакт със своите близки.

понеделник, 18 август 2008 04:18:58

Няма коментари: