неделя, 17 август 2008 г.

Президентът на MTG Ханс Холгер Албрехт: Гледаме на „Нова" като на дългосрочна инвестиция

сп. Тема - 59 стр.
Президентът на MTG Ханс Холгер Албрехт: Гледаме на „Нова" като на дългосрочна инвестиция



Г-н Албрехт, бихте ли разказали повече за историята около сделката на MTG c Нова телевизия?
- Наблюдавахме Нова телевизия от дълго време. Сметнахме, че за момента това е най-добрата възможна инвестиция за нас. Отначало офертата беше да купим 30 процента от медията. Ние обаче убедихме „Антена груп" да ни я продаде цялата. Това е най-голямата ни придобивка досега и значително засилва позициите ни на един от най-бързо развивашите се и атрактивни телевизионни пазари.
„Нова" се слаби като телевизия, която експериментира и залага на скандализиращи общественото мнение предавания. Ще запазите ли този й подход?
- Нова телевизия надхвърля ръста на българския рекламен пазар и генерира добри печалби. Позицията й на основен конкурент на лидера bTV, доброто съчетание между програма и профил на аудиторията кореспондира добре на досегашния ни бизнес. С нетърпение очакваме да продължим развитието й и да реализираме изцяло потенциала на телевизията.
Какви ще бъдат първите промени в програмата, които MTG ще предприеме? Кога зрителите може да ги очакват? Кой часови пояс в момента ви се струва недостатъчно разработен?
- Ще имаме възможност да използваме по-ефективно общите програмни ресурси, за да увеличим зрителите на „Нова" и на телевизии „Диема". Основният двигател ще бъде ръстът на пазара, но в същото време ще използваме и подхода ни на media house, който прилагаме в други страни. Ще подобрим профилите на каналите, за да създадем добър микс. Ще предложим и продажби в пакет за всички наши канали. Както казах, целта е да спечелим пазарен и зрителски дял, както го направихме в Скандинавия.
Предвиждате ли промени и в мениджърския състав на „Нова"?
- Прекалено рано е да се каже. Телевизии „Диема", които също са собственост на MTG, са най-сериозният конкурент на „Нова" за второто място по брой на зрителската аудитория. Особено през уикенда, когато в ефира на „Диема" върви английската Примиершип. Какво да очакваме в бъдеще - партньорство или засилване на съперничеството?
- Може да очаквате партньорство. Както вече споменах, ще използваме успешния си подход на media house, който вече имаме.
Имате ли намерение да преместите някои от най-рейтинговите предавания от „Диема" в ефира на „Нова" - например мачовете от Премиершип?
- Нямаме такива планове.
Следите ли ситуацията около основния ви конкурент на местния пазар -bTV? Очаквате ли тази телевизия също да смени собственика си и как ще се развие телевизионният пазар в страната след евентуалната й продажба?
- Конкуренцията ще бъде здравословна, независимо кой ще е собственикът на bTV.
В България постоянно се коментират 620-те млн. евро, платени от MTG за „Нова". Мислите ли, че цената е добра, като се има предвид общият обем от 125 млн. евро на телевизионния рекламен пазар в страната за 2007-а?
- България е един от най-атрактивните и бързо развиващи се европейски телевизионни пазари подобно на Русия. Придобиваме медия, която пасва добре на нашия бизнес. Сериозното развитие на Нова телевизия, 54-процентното увеличение на приходите и дублирането на печалбата й преди облагане с данъци през 2007-а я прави идеалната покупка за нас. Смятаме, че цената е добра. Това мнение се подкрепя и от останалите ни сделки в региона. Гледаме на придобиването на „Нова" като на дългосрочна инвестиция.
Освен мачовете от Англия „по-малката сестра" държи още правата на френското футболно първенство. От няколко години тя традиционно предава и част от най-силните тенистурнири в света начело с неофициалното световно първенство „Уимбълдън". Ако част от тези запазени марки минат в „Нова", пътят и към върха - особено през уикенда, изглежда открит. Подобен извод подкрепят и статистическите данни. Неотдавна агенцията за пазарни анализи „Маркет Тест" оповести, че около 1/3 от всички зрители в градовете (1 400 000 от общо 4 200 000 души) включват телевизорите си преди всичко за да гледат футбол.
Със сигурност скоро на телевизионната шахматна дъска у нас ще играят не двама, а трима. Въпрос на време е фигурите си да нареди новият собственик на четвъртата национална ефирна телевизия TV2 - американецът Роналд Лаудер. Преди около месец милиардерът даде $172 млн. за нея и я получи в пакет със
спортния канал „Ринг", ефирната честота 6 София и околностите на ВВТ и радио „Мила" с честотите му в столицата и в Перник. Шефът на Световния еврейски конгрес все още не е посочил кой ще отговаря за бизнеса му в страната. Достоверна информация за следващите му стъпки почти липсва. Въпреки това може да се предположи, че наследникът на козметичния гигант Estee Lauder ще повтори успешната си стратегия от Централна и Източна Европа. Очакванията са да създаде силен политематичен канал от типа на „Нова" и на bTV. C такъв той разполага на всеки пазар, на който работи. Възможно е да „асоциира" към телевизията си още няколко профилирани медии - за филми, спорт, музика. Поне така постъпи в пет от шестте страни, в които вече се е наместил - Чехия, Словакия, Украйна и Румъния, където има шест телевизии. Единствено в Хьрватия бившият кандидат за кмет на Ню Йорк има само една - Nova TV, въпреки че бизнесът му там е от 2004-а.
неделя, 17 август 2008 00:01:00

Няма коментари: