събота, 23 август 2008 г.

Intel и Yahoo обединяват интернет с телевизора

Актуално - Свят
Intel и Yahoo обединяват интернет с телевизора



Intel ще се опита да създаде нов имидж на телевизорите, доставяйки по-богато от всякога интернет преживяване на зрителите.
Процесорният гигант Intel подписа сделка с Yahoo, чиято цел е да подобри начина, по който хората използват своите телевизори, добавяйки интернет приложения, съобщи TechNews.
Сътрудничеството между двете компании ще доведе до създаване на Widget Channel - чрез него зрителите ще могат да изпращат имейли на приятели, да търгуват с акции или да проверяват прогнозата за времето, докато в същото време гледат различни телевизионни програми.
Базираните на интернет услуги ще работят на нова група от интелски чипове, разработени специално за свързани с мрежата устройства, стана ясно на форума за разработчици IDF в Сан Франциско.
Проектът на Intel няма да представлява копие на персонален компютър в телевизора. Компанията ще се опита да създаде нов имидж на телевизорите, доставяйки по-богато от всякога интернет преживяване на зрителите. Телевизори се използват от над 1.3 милиарда домакинства из целия свят, а това показва, че без съмнение телевизията е вездесъща.
Yahoo, втората по големина търсачка в света, демонстрира как действа Widget Channel посредством свързан с интернет телевизор. Каналът се появява под формата на тънка лента в долния край на екрана. Той включва неща като прогноза за времето, цени на акции, новини, спорт и уеб сайта за споделяне на.
Новият дизайн има за цел да заема минимална част от екрана, за да не пречи на гледането на телевизия. Това обаче не беше така в миналото, когато идеята се свеждаше до интегриране на браузър в телевизора и използване на текстово базиран интерфейс, който пречи на програмите.
Тънката лента може да бъде разширявана или използвана като страничен бар в лявата страна на екрана, без да закрива предаването, което се гледа в момента.
Сред другите характеристики на Widget Channel влизат възможност за "картина в картината", сваляне на видео по поръчка и пазаруване онлайн.
Сливането на мрежата и телевизията се очаква да укрепи позицията на последната като най-желано място за реклама. IDC предвижда, че интернет рекламата ще задмине тази във вестниците, кабелните и националните телевизии до 2012 година. Компанията очаква общите приходи от мрежата да се удвоят през следващите 4 години на $51.1 милиарда.
Widget Channel може да размие границата между интернет и телевизията, смятат анализатори. Компаниите все още харчат пет пъти повече за телевизионна реклама, отколкото за онлайн такава. Рекламата просто се продава по-добре по телевизията, но проблемът е, че всеки вижда една и съща реклама. Widget Channel може да означава пренасочване на рекламите според предпочитанията на зрителите - динамиката между телевизията и мрежата може да се промени драстично.
Като част от сделката Intel разработва специална система, която ще бъде внедрена в един чип, предназначен за пазара на свързаната с интернет потребителска електроника. Процесорът ще може да се справи с видео с висока резолюция, аудио с качество на система за домашно кино, 3D графики и свързаност на телевизора с интернет.
Индустрията за потребителска електроника трябва да се възползва в най-скоро време от чипа CE 3100 (с кодово име е Canmore), за да бъде създадена екосистема за подобряване на зрителското преживяване, посочиха от Intel. Гиганти като Sony, Toshiba, Samsung и Motorola вече са демонстрирали интерес към процесора Canmore, чието производство се очаква да започне през 2009 година.
22.08.2008
събота, 23 август 2008 00:01:00

Няма коментари: