вторник, 19 август 2008 г.

Медийни гиганти правят пари от незаконните клипове в YouTube

Kласа - 11 стр.
Медийни гиганти правят пари от незаконните клипове в YouTube



Големите медийни компании вече не смятат пиратските клипове в интернет за заплаха, а ги приемат като възможност за реклама, пише вестник New York Times. През последните няколко месеца CBS, Universal Music, Lionsgate, Electronic Arts и други вече не изискват от видеопортала да премахне незаконните клипове, а започнаха да добавят реклами към тях. CBS също може да стане партньор на YouTube, въпреки че дъщерната й компания Viacom все още води съдебно дело за $1 млрд. срещу притежателя на сайта Google за посегателство върху съдържание.
"Не толерираме използването на нашата интелектуална собственост без разрешение. Но също така не ни допада идеята да държим потребителите далеч от съдържанието ни", коментира Кърт Марвис, президент на цифровите медии в компанията Lionsgate Entertainment. Тя притежава правата на филми като "Мръсни танци" и поредицата "Убийствен пъзел". "По-голямата част от хората, които разпространяват клиповете, са почитатели на филмите ни. Те не го правят с лоша умисъл и нямат за цел да спечелят на наш гръб", добави той. Lionsgate е първото филмово студио, което заработи с YouTube.
Потребителите на сайта, които разпространяват съдържание без разрешение, няма да споделят приходите от реклама, генерирани от постовете им. Вместо това те ще се разпределят между медийните компании и YouTube. Когато юзър публикува незаконно съдържание, той получава e-mail c червен банер и надпис: "Партньор на YouTube е заявил авторски права върху един от вашите клипове." Електронното писмо обяснява, че медийна компания позволява разпространението на съдържанието, но ще прибави реклама към него.
90% от разпознатите видеа стават поле за реклама
Под натиска на медийните гиганти миналата есен YouTube представи технологията Video ID. Тя позволява на притежателите на авторски права да сравнят материалите в YouTube със своите клипове и да отбелязват незаконните за премахване. Очакванията, като се имат предвид враждебните отношения между двете страни, бяха медийните компании да настояват за свалянето на клиповете. От притежателите на правата обаче са избрали друга стратегия. Според Дейвид Кинг, продуктов мениджър на YouTube, 90% от клиповете със заявени авторски права остават на сайта и се превръщат в поле за реклама. Само 10% от тях се отстраняват. "Преди година дори не бих посмял да си помисля, че толкова клипове ще бъдат използвани по този начин. Компаниите предпочитат да ги оставят онлайн и да печелят от тях", коментира той.
YouTube се опитва да приложи този модел и с други медийни компании, но за момента те са заели позиция на изчакване. Time Warner u News Corporation например използват системата за идентификация, но засега не са поставили реклами върху потребителското съдържание. NBC Universal и Walt Disney Company от своя страна предпочитат да пренасочват потребителите към собствените си видеосайтове.
Viacom приветства технологията, но няма да оттегли съдебните си дела. Миналата есен от компанията заявиха, че се радват, че YouTube най-после "ще поеме отговорност и ще престане да печели от нарушаване на чуждите авторски права."
Идентификацията удвоява броя на материалите
Компанията за видеоигри Electronic Arts използва системата за видеоидентификация, за да популяризира още повече продукта си. В промоклип на нова игра се насърчават геймърите да показват героите, които са създали със софтуера на компанията. Повече от 100 хиляди почитатели на играта са качили своите герои и са привлекли стотици хиляди посещения на клиповете. Чрез системата Video ID Electronic Arts обявяват като свои най-популярните от тях и по този начин повишават рекламните си прихода От YouTube обявиха, че процесът по идентифициране е удвоил броя на клиповете, които 200-те партньори на сайта могат да използват. Количеството им като цяло обаче е все още малко. По данни от юли 2008 година реклами се появяват на едва 3% от видеостраниците и от Google са решени да развият този аспект на портала. "Лично аз вярвам, че перфектният рекламен продукт за YouTube все още не е намерен", коментира Ерик Шмит, главен изпълнителен директор на гиганта.

вторник, 19 август 2008 03:13:56

Няма коментари: