вторник, 19 август 2008 г.

Христос Христу, изп. директор на Атика Медия България: Списанията имат най-голям потенциал за развитие

Пари - 26 стр.
Христос Христу, изп. директор на Атика Медия България: Списанията имат най-голям потенциал за развитие

Христиана ДИМИТРОВА

► Христос Христу е роден на 27 август 1979 г. в Атина.
► Завършва бизнес администрация в Егейския университет със специална насоченост маркетинг.
► Работи в Adel Saatchi&Saatchi, а от 2001 г. е служител в Атика Медия.
► В България е от септември 2004 г. Владее отлично английски и френски.
► Господин Христу, списанията от вашето портфолио се радват на изключителен успех у нас. Как и защо взехте решение да инвестирате в българия?
- Както знаете, Атика Медия България е голяма гръцка компания. През последните 10 години тя инвестира главно на Балканите, не само в България. Същото направихме и във вашата страна - вложихме капитала си и създадохме компания. Разпространихме нашите издания в Румъния, Сърбия, Черна гора. България е най-близка до Гърция като разположение и се оказа подходяща за инвестиции, особено след влизането й в Европейския съюз. Този пазар ни привлече, защото все още не е запълнена нишата на международните издания. Всичко това се оказа успешно начинание и няма причина да съжаляваме за решението си.
► Как оценявате присъствието си на пазара на списания у нас?
- Атика Медия България държи много силни позиции в тази сфера. Когато говорим за пазар на списания, имам предвид пресата като цяло, но и специално внимание обръщам на списанията. България е привлекателна страна за нас по отношение на инвестиции, защото непрестанно се развива. Ние виждаме в списанията един луксозен продукт, който се е превърнал в част от ежедневието на хората. И все повече ще привлича интереса им. Наш пряк конкурент на пазара на месечни издания е Санома Блясък. Но философията ни е това, което ни отличава - издаваме само международни списания. От октомври те вече ще бъдат 6 на брой заедно с новото ни издание Casaviva - номер 1 в Италия сред изданията за интериор и екстериор. По този начин портфолиото ни се превръща в най-доброто в страната.
► Кои списания си делят лидерските позиции?
- Ако се обърнем към мъжката аудитория, там естествено водещи издания са Playboy и Maxim. От женските списания най-харесвани и продавани са Joy и Grazia. В следващите няколко години се надяваме да се развиваме все така устремено и да излезем на пазара с нови продукти. По този начин ще затвърдим лидерските си позиции.
► имате ли намерение да инвестирате в други медии - интернет, радио, телевизия?
- Като компания, отдадена на този бизнес, вярваме в създаването на така наречените мултимедийни платформи. Тоест медиите трябва да използват всички възможни технологични ресурси. Поради тази причина стартирахме и онлайн изданието на Playboy, както и на Grazia това лято. Имаме желание да развиваме бизнеса си в тази посока. Но все пак приоритет за нас си остават списанията. Те имат най-голям потенциал за развитие. А и това е нещото, което правим най-добре.
► Унгария, Румъния, Сърбия - кой е най-добрият пазар за списания в тази част
на света?
- Мисля, че малко или много тези три страни са близки от гледна точка мисленето и разбирането на хората. Румъния е 3 пъти по-голяма от останалите и се радва на най-голям интерес и инвестиции. Но от друга страна, въпреки че България е най-малка от изброените държави и на нейната територия присъстват най-малък брой международни издания, тя представлява изключително привлекателен пазар за нас. Много е интересно да се наблюдава как хората тук възприемат списанията. Това, че търсенията на този пазар си приличат., улеснява нашата работа, но не я прави по-малко интересна.
► Какво влияние оказва интернет върху списанията?
- Огромно и няма как да бъде по друг начин. Преди години списанията бяха единствен източник на лайфстайл информация.
Бурното развитие на технологиите в последно време няма как да не доведе до промени. Разбира се, интернет влияе на продажбите на списания по целия свят. Хората имат бърз достъп до непрестанно променяща се информация с голяма скорост. Въпреки това между мрежата и месечните издания има разлики. Потребителите, които четат онлайн, не са винаги същите, които си купуват и печатното издание. Четенето на списания никога няма да изчезне, то е като четенето на книги. Защото самият процес не е свързан само с купуването на продукта. Човек сяда, отпуска се, прелиства страниците, усеща хартията, връща се назад. Вярваме, че всички тези действия доставят удоволствие на читателите и никога няма да изчезнат. Влиянието на интернет е неизбежно, но списанията винаги ще продължат да съществуват. Ние участваме в това състезание, като развиваме изданията си онлайн. Но публикации там без качествено съдържание са нищо. Днес публикациите с качествено съдържание в интернет са рядкост. А ние имаме точно такова, затова сме винаги интересни на аудиторията.
► Как изглежда стандартът на пресата у нас?
- В България съм вече 4 години и за този период от време ситуацията се е променила драматично. На пазара вече има достатъчно добри издания, страната има потенциал да се развива в тази насока. А и като цяло качеството на материалите, които се публикуват, е добро.
► Какво още трябва да направим или да научим, за да достигнем нивото на списанията в останалите европейски страни?
- Вижте, като цяло България се развива добре и каквото трябва, се прави, за да догони тя конкурентите си. Списанията не са изцяло самостоятелен продукт, те са подкрепяни от всички останали медии. Трябва да сме способни да подбираме добре изданията и да правим разлика от тези, които са наистина добри, и тези, които не струват нищо. Да се избират качествени текстове, хартия и фотографии. Смятам, че хората трябва преди всичко да се забавляват и да се отпуснат, докато четат списания. Работата на издателите и редакторите е друга. Те трябва да подберат много внимателно материалите и да предложат на читателите истински истории, истински звезди, дори това да не са известни хора. Списанията карат човек да мечтае и понякога създават погрешни илюзии. Затова трябва отговорно да подбираме информацията си, за да не създаваме лоши образи за подражание. Като цяло хората трябва просто да отделят повече пари и време за списания. Но само за тези, които са наистина качествени.
***
За компанията
► Основано през 2001 г., Атика Медия България е едно от най-големите издателства за списания
у нас. Основен акционер е гръцката компания Атикес Екдосис, чийто портфейл включва 18 списания, издавани в южната ни съседка. Стратегическото партньорство с италианския концерн Мондадори й позволява да навлезе успешно на медийните пазари в България, Унгария, Румъния, Сърбия и Черна гора.
► Атика Медия България издава 5 от най-популярните и най-тиражните списания в България - Playboy, Maxim, Grazia, OK! и Joy. Любими на читателите и атрактивни за рекламодателите, петте списания неизменно окупират челните места по обем на читателската аудитория и по рекламни приходи. Вярна на философията си за динамично развитие у нас, Атика Медия България ще продължи да лансира на родния пазар известни световни издания.

вторник, 19 август 2008 03:50:52

Няма коментари: