петък, 29 май 2009 г.

„Тайм Уорнър“ и AOL се разделят

Дневник - Компании&Финанси - I стр.
„Тайм Уорнър“ и AOL се разделят



След почти 10 години един от големите интернет доставчици в САЩ отново ще е независима компания
Американският медиен гигант „Тайм Уорнър“ ще обособи интернет звеното си AOL като самостоятелен бизнес. Това заяви пред „Дау Джоунс“ шефът на медийната група Джеф Бюкс на годишното събрание на акционерите на „Тайм Уорнър“. С това ще се сложи край на партньорство, продължило почти 10 години. Това ще бъде и краят на една от най-големите корпоративни консолидации в световната история. Подобна стъпка се обмисляше от години. „Така е най-добре и за двете компании“, обяви Бюкс. Плановете са AOL да стане публична компания, след като получи самостоятелност. „Тайм Уорнър“ и AOL се сляха през 2000 г. в сделка за 150 млрд. долара, която и до днес е една от най-големите в корпоративната история на света. Въпреки че днес AOL е известна като звено на медийния концерн, след интеграцията на практика AOL погълна „Тайм Уорнър“. Сделката стана с размяна на акции и след операцията акционерите на AOL се оказаха мажоритари в новата корпорация с дял от 55%. В края на 90-те години AOL беше едно от най-големите имена в областта на информационните технологии. Оттогава компанията загуби лидерските си позиции на пазара, след като достъпът до интернет с обикновен модел през стационарен телефон постепенно беше изместен от по-ефективни и бързи технологии. Показателен за това е фактът, че само година след като двете корпорации приключиха сливането си, цената на AOL се е сринала със 100 млрд. долара по данни на „Бритиш бизнес монитор“.
През март тази година за изпълнителен директор на AOL беше назначен Тим Армстронг, който дотогава беше президент на рекламния бизнес на „Гугъл“ за Америка. Армстронг бързо стана популярен на Уолстрийт, след като нареди да бъдат разглобени вратите с магнитна карта, които разделят офисите на ръководството от тези на останалия персонал.

Няма коментари: