петък, 29 май 2009 г.

Новата онлайн търсачка на „Майкрософт“ ще се казва Bing

Дневник - Компании&Финанси - VIII стр.
Новата онлайн търсачка на „Майкрософт“ ще се казва Bing

Калина КАЛЧЕВА

Софтуерният гигант „Майкрософт“ (Microsoft) ще представи другата седмица подобрената версия на търсачката LiveSearch. Най-вероятно това ще се случи по време нa организираната от „Уолстрийт джърнъл“ конференция D:All Things Digital.
През март тази година изтече информация, че „Майкрософт“ са започнали тест на онлайн търсачката сред служителите си. Тогава проектът носеше името Kumo. В последно време обаче компанията регистрира различни домейни с името Bing, като според анализатори това е окончателно решение. Според слухове името Bing идва от издавания при натискане на Search бутона на търсачката звук. Софтуерният гигант подготвя рекламна кампания в размер между 80 и 100 млн. долара, за да популяризира oнлайн търсачката. Целта е да накара потребителите да преосмислят намирането на информация в интернет, като покажат недостатъците на действащите в момента конкуренти. Според Сатя Надела, ръководител на интернет услугите в „Майкрософт“,
40% от запитванията не генерират релевантни резултати, а 46% от всички започнати сесии за намиране на информация отнемат над 20 минути. В момента Google е лидер с
64.2% при търсачките, следван от Yahoo! (15.8%). „Майкрософт“ e на трето място, но с далеч по-малък пазарен дял - 10.3%, според анализаторската компания Nielsen Online. Единственият шанс на софтуерния гигант да промени статуквото е да изгради революционно нов начин на търсене и използване на информация. Kaк Bing ще промени онлайн търсенето?
На първо място чрез интуитивно, семантично търсене. Миналата година „Майкрософт“ купи PowerSet, която разработва семантични технологии, и се очаква част от функционалностите на Bing да са базирани на нея. Най-вероятно става въпрос за подобрения в търсенето на изображения и видео. Освен поточно разпознаване на задаваните въпроси новата търсачка ще разчита и на по-прегледно подреждане на генерираните резултати. По време на теста на Bing с ограничен брой потребители стана ясно, че търсенето може да се филтрира чрез допълнително ляво меню от по-фокусирани предложения. Постигнатите резултати се разделят на основни гнезда по обща тема, а в дъното на страницата са позиционирани видеорезултати. От „Майкрософт“ не крият, че фокус ще е потребителят лесно да достигне качествен отговор на търсенето си, а не просто да получи възможно най-много резултати. Ако Google, създател и лидер в категорията такава, каквато я познаваме, има някаква слабост, тя е точно големината й. Добавянето на preview изображения на резултатите е вариант за улесняване на търсенето, но пък може да навреди на основния източник на доходи - платените линкове. Google няма конкурент при хоризонтални задания, но среща трудности при специализирани теми.

Няма коментари: