Класа - 1 стр.
Мъжете са от Facebook, а жените - от Twitter
Експертни проучвания показват, че двата пола наистина показват различен тип поведение, когато са онлайн
За много женени двойки ин-тернет е неизменна част от всекидневието, както и употребата на iPhone. Все пак обаче начинът, по който двата пола използват новите технологии, си остава твърде различен, пише сп. "форчън".
Жените по-често използват глобалната мрежа за функционални цели, като пазаруване и плащане на сметки, докато техните половинки прекарват повече време в проверяване на резултатите от футболни мачове или в музикални сайтове.
Всъщност полът повече от расата, етническата принадлежност или икономическия статус са определящи за това, което разглеждаме, когато сме онлайн. Според проучване на eMarketer, жените, използващи интернет, са малко повече от мъжете. Все пак обаче един път логнат ли се, мъжете прекарват много по-дълго време, сърфи-райки в мрежата. В същото време, според друг доклад на изследователската компания до 2013 г., в САЩ ще се похарчат 37,2 млрд. долара за интернет реклама. Ясното разграничаване как да се достигне до двата пола осмисля икономически бизнесът да купува място за реклама в мрежата.
обаче не се показва в сини и розови оттенъци. Поради това компаниите, които искат да привлекат мъжкото внимание, фокусират кампаниите си във спортни, технологични и новинарски сайтове. Концентриращият се върху женската половина бизнес пък често се съсредоточава на стереотипите за женски сайт като например тези с родителска насоченост.
"Умните компании използват поведенческите модели в опита си да достигнат желаната таргет група онлайн. Дори тогава обаче те " не могат да определят със сигурност кой точно стои зад даден IP адрес", заяви Лиса филипс, старши анализатор в eMarketer и автор на доклада "Мъжете онлайн".
Какво все пак е това, което приковава вниманието на двата пола към екрана на компютъра? От една страна, за мъжете е много по-интересно да гледат онлайн клипове, отколкото е за жените, отбелязва още Филипс. Презумпцията, че онлайн изображенията са по-привлекателни за мъжете, също не е изненада за никого, тъй като те винаги са били считани за по-визуално ориентирания пол. Друг стереотип, който изглежда важи и във виртуалното
пространство, е, че жените, които по принцип са смятани за по-грижовния пол, често кликат на сайтове със здравна насоченост много по-често от мъжете.
Все пак компаниите трябва да имат предвид, че не всички тенденции в мрежата са отражение на офлайн обобщенията за половата разграниченост. Бих казала за всяка ситуация, в която една тенденция потвърждава стереотипа, че
има и друга напълно противоположна такава, която би могла да се покаже на повърхността, казва Мери Мадън, старши експерт в изследователската организация Pew Internet & American Life Project. Например жените често са смятани за по-адаптивния вербално пол. Въпреки това обаче те не използват онлайн средствата за комуникация, като e-mail, блоговете или социалните мрежи, повече от мъжете.
- придобивките в мрежата са еднакво характерни и за двата пола. Все пак обаче начинът, по който пазаруват, се различава.
Като цяло мъжете имат следното отношение: ще отида там, ще купя и ще изляза, заявява Филипс, като добавя, че за жените е по-характерно да социализират и разглеждат по подобен начин като влизането в магазин. Още повече, според Филипс, бащите са също толкова заинтересувани, колкото майките от онлайн информация за подобряването на здравето и образованието на децата. За тях е също много характерно да правят покупки за семейството си.
Друг фактор, относно който компаниите трябва да бъдат изключително предпазливи, е начинът, по който двата пола се отнасят към финансите си. В продължение на много години, мъжете се считаха за финансово отговорните в семействата.
В днешно време обаче е точно толкова вероятно жените да са тези, които поемат онлайн банкиране-то в едно семейство, сочи още проучването на Pew Internet & American Life Project.
И въпреки че е по вероятно мъжете да сърфи-рат из мрежата в търсене на информация за оферти за акции или ипотечни лихви, по думите на експертите, свиващата се икономика кара все повече жени да посещават сайтове за търсене на работа въпреки факта, че мъжете са по-силно засегнати от нарастващата безработица.
понеделник, 25 май 2009 г.
Мъжете са от Facebook, а жените - от Twitter
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар