събота, 30 май 2009 г.

KUMO подбива GOOGLE

Телеграф - 32 стр.
KUMO подбива GOOGLE

Ивета ВЕНЕВА

Търсачката на Microsoft тръгва идната седмица
От следващата седмица Google и Yahoo ще трябва да се борят здраво с новата търсачка на Microsoft kumo.com. Конкурентната услуга ще е надарена с „разум", за да сортира данните по смисъла на написаното изречение или въпрос.
Новата услуга ще показва no-малко резултати, но те ще са по-точни и качествени благодарение на разшифроването на изречението, което въвежда потребителят в полето за търсене. Миналата седмица Microsoft е приключила вътрешните тестове на kumo.com, които започнаха в началото на годината. Сумата за реклама, която ще бъде заделена от Microsoft, възлиза на около $100 млн. За сравнение през миналата година целият рекламен бюджет на Microsoft в САЩ възлизаше на $361 млн. Прощъпалникът на Kumo вероятно ще се състои на конференцията "D: All Things Digital".
Наследник
Kumo се явява наследник на предишната разработка на Microsoft - Live Search, която обаче не се увенча с успех, коментират специалистите. Според последни проучвания Google е увеличил дела си с 0,5% и вече държи 64,2% от потреблението, a Yahoo държи 20,4%. За новата търсачка Microsoft използва технологията на Powerset. Благодарение на нея е изградена технологията за„преработка" на естествения език. Търсачката анализира зададеното изречение от потребителя и разгадава точния смисъл на това,което го интересува.

Няма коментари: