петък, 29 май 2009 г.

Проваляй се бързо, учи бързо, поправяй се бързо

Дневник - Компании&Финанси - V стр.
Проваляй се бързо, учи бързо, поправяй се бързо

Зорница СТОИЛОВА

Кевин Робъртс и Мартин Линдстром вдъхновиха маркетолози и рекламисти на MIF’ 2009
Вдъхновени. Така маркетолози и рекламисти обобщаваха реакцията си за третия Marketing Innovation Forum, организиран от „Капитал“, когато си тръгваха снощи от Националната опера. Двамата основни лектори Кевин Робъртс и Мартин Линдстром говориха много за силата на емоциите, чувствата и ирационалното върху поведението на потребителите, как то създава връзката с брандовете, как влияе върху избора, който правят клиентите, и съответно как трябва да се действа в кризата. Двамата имаха и различни прогнози за нея. Според Робъртс отсега нататък ще живеем в криза. Според Линдстром тя е като самореализиращото се пророчество, затова трябва да внимаваме да не я подхранваме.
Главният изпълнителен директор за света на Saatchi&Saatchi Кевин Робъртс представи своята нова стратегия за борба с рецесията, която той самият нарича „Да победиш грозно“ - защото в свят, в който постоянно те заливат лоши новини, не можеш просто да се защитаваш, трябва да атакуваш. „Не е важно какво казват хората, а какво наистина чувстват“, подчерта Робъртс. „Проваляй се бързо, учи бързо, поправяй грешките бързо“ е същността на „Да победиш грозно“. Да не бъдеш фермер, а ловец и постоянно да си нащрек за приходи и нови бизнеси. „Фокусирайте се върху основните пет неща, които ви дават конкурентно предимство, и действайте бързо!“, посъветва Робъртс. Потребителите сега преосмислят стойността на всяко решение, което взимат. Вече не може да продавате, ако говорите на потребителите, или по-лошо, ако им крещите, трябва да ги ангажирате. „Хората са дълбоко ирационални, когато вземат решения. Трябва да разберете какво се случва в мозъка на вашите потребители, защото няма значение какво казват те, а какво чувстват“, обърна внимание брандинг консултантът Мартин Линдстром, чиято книга за психологията на пазаруването Buyology е световен бестселър. Неговата концепция за невромаркетинга е построена върху идеята как петте човешки сетива залягат в същността на маркетинга и той не случайно беше обявен за една от стоте най-влиятелни личности в света от списание TIME. „Не цената и качеството определят дали хората ще купят продукта ви, а емоциите“, каза още Линдстром и допълни: „Дори логото на компанията не е толкова важно, защото марките остават в съзнанието на потребителите чрез историите, които те им разказват за себе си.“ Презентациите на Робъртс и Линдстром бяха разделени от дискусия за кризата като възможност, в която участваха изпълнителните директори на „БТК груп“ - Бернар Москени, на „Крафт фуудс“ - Франко дел Фабио, на „Девин“ -Цветан Лъжански, на рекламна агенция Ogilvy & Mather Sofia - Екатерина Тупарева, управителят на BMW Group България -Александър Миланов. Четете интервю с Мартин Линдстром в понеделник

Няма коментари: