вторник, 24 юни 2008 г.

Цифровите и мобилните медии ще държат 11% от рекламния пазар

Пари - 21 стр.
Цифровите и мобилните медии ще държат 11% от рекламния пазар

Боряна НИКОЛАЕВА

Традиционните медии продължават да са лидер по приходи
Според данни от ежегодния доклад на PricewaterhouseCoopers (PwC) приходите на компаниите в медийния сектор в глобален мащаб ще достигнат 2.2 трилиона USD през 2012 г. Прогнозите са за най-сериозен ръст в секторите на цифровите телевизии и медиите за мобилни телефони, които ще се радват на все по-голяма достъпност и нарастване на покритието.
Ръст
Мнението на експертите е, че увеличаването на рекламните обеми е свързано в най-голяма степен с все по-засиления интерес към гледането на видео през интернет. Средният ръст на приходите в този сектор се очаква да бъде 19.5% годишно до 2012 г. Независимо от растежа на цифровите медии традиционните все още ще имат доста по-голям дял от приходите. Цифровите и мобилните медии ще държат само 11% от пазара на реклами или ще получават 234 млрд. USD годишно.
Инвестиции
Докладът на PwC показва стабилно бъдеще за големите медии и рекламни компании, въпреки че те отбелязват спад от малко над 13% от началото на годината. Причината за него са опасенията на рекламодателите от високите нива на инфлацията, които водят до намаляване на потребителските очаквания и може да причинят рецесия на рекламните пазари в близко бъдеще. Изненадващо рекламирането в ефирните телевизии, които се считат за по-уязвими от последствията на икономическата криза, не само че не намалява, но се очаква да има средногодишен ръст от 5% до 2012 г., като този медиен сектор ще бъде по-устойчив на сътресения от цифровия. Това е още едно потвърждение на тезата, че краят на традиционните медии няма да се състои скоро или поне няма да бъде в близките 5 години.
Най-уязвима през този период ще бъде музикалната индустрия. Очаква се заради пиратството в интернет приходите в сектора да намалеят с 0.6% до 2011 г. Анализаторите предвиждат да последва ръст, тъй като легалните продажби през мрежата ще станат повече от тези на CD носител.
Пазари
Изследването, на което се основава докладът, обхваща 59 страни и 15 водещи индустриални сектора. Според него САЩ ще продължат да бъдат най-големият медиен пазар, който ще генерира годишни приходи от 759 млн. USD през 2012 г. Увеличението на приходите на медиите там ще е средногодишно около 4.8% и доста по-бавно в сравнение с Източна Азия и Латинска Америка.
***
Прогнози
►Потребителските разходи, свързани с големи спортни събития като олимпиади или световни първенства, през следващите пет години ще нараснат с 37% до почти 141 млрд. USD.
► Очаква се ръст в продажбите на права за излъчване по телевизия, мобилни телефони и интернет, което ще доведе до среден годишен скок в сектора
от 6.5% в периода 2008-2012 г.
► Най-силен ръст на приходите от спортни събития може да се види в Европа, близкия изток и Африка, Латинска Америка и Азия. В САЩ и Канада скок също ще има, но относително по-плавен.
►Основните събития, които ще привлекат средства, са Олимпийските игри в Пекин през август, олимпиадите във Ванкувър 2010 и Лондон 2012, както и световният футболен шампионат в Южна Африка през 2010 г.
► Само в САЩ следващите три олимпиади ще донесат 2.9 млрд. USD от продажба на телевизионни права. Пазарът на Щатите все още е лидер по приходи, като през 2012 г. се очаква те да стигнат 69 млрд. USD, сравнено с 47 млрд. USD в Европа, близкия изток и Африка.
***
Цифри
19.5 процента ще бъде средният годишен ръст на онлайн медиите до 2012 г.
5 процента е очакваният ръст на ефирните телевизии за следващите няколко години
***
Текст под снимка
САЩ ще продължат да бъдат най-големият медиен пазар, като ще генерират годишни приходи от 759 млн. USD през 2012 г.

вторник, 24 юни 2008 06:52:30

Няма коментари: