вторник, 24 юни 2008 г.

ВГБ ще прави рекламен конкурс „Младите лъвове"

24 Часа - 16 стр.
ВГБ ще прави рекламен конкурс „Младите лъвове"

Паола ХЮСЕИН

Финалистите заминават на фестивал на Лазурния бряг
Най-добрите млади рекламисти у нас ще бъдат поканени да се явят на конкурс, който да определи кой от тях може да се пребори с конкуренцията на рекламния фестивал в Кан.
Идеята е на Вестникарска група България, която тази година за първи път бе официален представител на Cannes Lions у нас.
Една от най-атрактивните категории там е „Младите лъвове", В нея участват рекламисти на възраст до 28 години, които представят нестандартните си решения за реклами, използването на нови технологии или преобразяването на стари рекламни трикове по нов начин. И понеже става въпрос за млади мъже и жени, които още не са изградили кариера и едва ли печелят много, за тях таксата за участие в Кан е в пъти по-ниска от другите категории.
За участниците в „Младите лъвове" има отделена специална зала, обзаведена като
детска градина в ярки тонове и мека мебел. Преди началото на всеки фестивален ден на младите рекламисти им раздават и закуска.
„Младите лъвове" обаче не е особено познат конкурс у нас. Точно затова ВГБ ще организира тази година национално състезание сред рекламистите, а победителите в него ще заминат догодина на фестивала на Лазурния бряг.
Подобни вътрешни конкурси са нещо естествено за световните рекламни агенции. „Маккан Ерик-сън" - Европа, примерно прави точно такъв, чрез който избира поделението си в България да се яви на рекламния фестивал в Кан. Творческите директори от европейските клонове на агенцията се събират периодично и решават кой продукт на колегите им ще е най-подходящ за Cannes Lions, обясни шефът на „Маккан Ериксън" -София, Александър Торо-манов. Агенцията участва в категория „Преса" с реклама на фондация „Зелени Балкани" в сп. „Нешънъл джиографик". Друг български участник в Кан е почти непознатата в рекламните среди у нас агенция Black sea SPA Sofia. Въпреки това рекламата, с която се явява в Кан, е доста успешна - на лекарството трибестан, препоръчвано от пилот в самолета. Агенцията представя два варианта на посланието си, но те не се класират, както и другото българско участие.
По правило за Кан не се запътват много български агенции, тъй като конкуренцията там е огромна. Други просто решават, че продуктите им може да са качествени, но не са подходящи за фестивал. Няколко агенции бяха пратили свои представители, но само като наблюдатели - „График дизайн студио", „Инишътив медия клъб", „Лоу Суинг комюникейшънс", „Реформа", BSS Promotion и DDB. Там бяха и шефовете на Асоциацията на рекламните агенции Красимир Гергов и Мариана Брашнарова.
Текст под снимка
Детската градина за младите лъвове в Кан

вторник, 24 юни 2008 07:27:44

Няма коментари: