Монитор - 16 стр.
Вестниците в САЩ с по-малко реклама
Централата на един от гигантите в бранша Hearst Corporation
2008 г. ще се окаже най-неблагоприятна за вестниците в САЩ, с двуцифрен спад в приходите от реклама, съобщи Investor.bg, позовавайки се на информация от The New York Times. Приходите от продажби, основният източник на доходи за вестниците, са започнали да намаляват преди две години, но след застоя в сектора и последвалите изкупувания и уволнения ситуацията се е влошила.
Освен дългосрочните промени в индустрията слабата икономика също вреди на рекламната дейност, най-вече във Флорида и Калифорния, където сериозното свиване на пазара за жилища е довело до значителен спад на рекламите на недвижими имоти. Например един от най-големите вестници на Hearst Corporation, The San Francisco Chronicle, губи 1 млн. долара на седмица.
Като цяло приходите от реклама са намалели почти с 8% миналата година. Тази година те са с 12% под обезпокояващото ниво от миналата година, а отчетите на компаниите сочат 14-15% спад през месец май. Смятам, че има голяма вероятност единични вестници и вестникарски компании да минат на загуба и дори, че някои бизнеси ще прекратят дейност или ще фалират, заяви Питър Апърт, анализатор от Goldman Sachs.
Основната дългосрочна заплаха за вестниците остава интернет, където се пренасочват големи рекламни бюджети. В същото време обаче интернет привлича милиони нови читатели към вестниците и някои от най-известните вестници достигат най-голям мащаб на читателска аудитория досега.
сряда, 25 юни 2008 04:41:56
вторник, 24 юни 2008 г.
Вестниците в САЩ с по-малко реклама
Етикети: в. Монитор
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар