вторник, 24 юни 2008 г.

Дадоха 20 „Гран при" в Кан 2008

24 Часа - 16 стр.
Дадоха 20 „Гран при" в Кан 2008



Неслучайно най-добрите рекламни агенции са световноизвестни. Просто си вършат качествено работата.
Доказа го и най-престижният рекламен фестивал в света -Cannes Lions 2008, който бе от 15 до 21 юни на Лазурния бряг. Повечето награди бяха обрани от рекламни агенции, които са популярни по цял свят и имат свои клонове в много държави. Естествено, тук-там бяха отличени и екзотични агенции, които придадоха демократичност на фестивала.
По традиция най-авторитетните му награди се раздават в последната нощ на събитието. Освен изключителен престиж призьорите получават и статуетка във формата на лъв - златен, сребърен или бронзов.
Бляскавото закриване на фестивала беше на 21 юни. Тогава бе и церемонията, на която се връчиха филмовите и титановите награди, както и призовете за интегрирана кампания в медиите.
Филмовата категория е най-оспорваният и интересен конкурс на фестивала. Заявките за него тази година бяха рекордни и стигнаха 4626 броя. От тях филмовото жури отдели 609 финалисти.
Накрая раздаде златен лъв на 21 агенции, 33 получиха сребърна статуетка и 52 -бронзова.
След продължителни дискусии журито реши да връчи 2 големи награди. Едната е за лондонската Fallon и рекламата й „Горила" на шоколадите „Кедбъри". Втората „Гран при" е за T.A.G. SF/McCann Worldgroup San Francisco и рекламата на кампания за видеоигрите на „Майкрософт". Тази реклама всъщност влезе в новосъздадената филмова категория за интернет.
Категорията „Титаний" отличава онези реклами, които смайват с неочаквано новаторство и са различни от всичко познато.
В другата категория - „Интегрирана кампания", рекламите на една агенция трябва да са насочени към повече от една медия.
В тези две категории заявките бяха общо 432 и бяха разглеждани от едно жури. То определи 33-ма финалисти и раздаде 2 тита-нови лъвчета и 2 статуетки
за кампания.
Престижната титаниева „Гран при" беше връчена на японската „Проджектор". Голямата награда за кампания отиде в МсСапп Worldgroup, San Francisco.
За агенция на годината бе избрана BBDO New York. Титлата „Мрежа на годината" бе присъдена на BBDO за клоновете й по света.
„Златната палма", която се дава на компанията с най-добра продукция, бе получена от MJZ, САЩ.
На галавечерята беше обявен и победителят със златна статуетка във филмовата категория, но за млади рекламисти - т.нар. състезание „Младите лъвове". Призът е за аржентински екип, снимал клип с мобилно устройство на „Нокия" за MTV Switch.
Особено желаната титла „Рекламист на годината" беше връчена на „Прок-тър енд Гембъл" заради творчеството и новаторството в рекламите на компанията. Наградите в останалите категории бяха раздадени в предишните дни от фестивала. В категорията „Авто-реклама" „Гран при” е за агенцията BBDO - Ню Йорк. Индийската JWT взе статуетката за реклама.
Шведската компания „Форсман енд Боденфорс" е най-добрата медийна агенция на годината. Тя печели и „Гран при" в категория „Медии".
Голямата награда в категория „Външна реклама" отива при агенцията BBDO -Ню Йорк. Японската агенция Dentsu Tokyo е с „Гран при" в категорията „Радио". В категорията „Преса" голямото отличие е за южноафриканската компания DDB. Това е категорията с най-голямо количество заявки тази година - 7442.
Категорията „Дизайн" е нова за рекламния фестивал. Първата голяма награда в нея е за „Търнър Дъкуърт: Лондон и Сан Франциско". Последните три „Гран при" бяха за реклами чрез нови технологии. Отличените агенции са японската „Проджектор", норвежката Mediafront и американската 42 Entertainment.
Текст под снимка
Фестивалният комплекс в Кан приюти най-престижното рекламно мероприятие в света.

вторник, 24 юни 2008 07:28:03

Няма коментари: