Пари - 21 стр.
Европа влага милиарди в онлайн реклами
Разходите за реклама във Франция ще надхвърлят 11.5 млрд. EUR. до 2010 г.
Турция е най-бързо развиващият се медиен пазар в Европа. Тя е и страната, в която броят на интернет потребителите се увеличава с най-ускорени темпове. Това показват данни от доклад на PricewaterhouseCoopers, цитиран от сайта на Световната вестникарска организация. Медийният сектор в южната ни съседка ще достигне стойност от 12.5 млрд. USD през 2012 г., което е среден ръст от 16% годишно. От компанията прогнозират, че броят на интернет потребителите ще достигне 12 млн. през следващите 5 години.
Развитие
Друга бързо развиваща се страна в Европа по отношение на медийния сектор е Испания. Разходите за реклама там се очаква да достигнат 8.3 млрд. EUR през 2009 г. според данни на Duplo, Nielsen, Infoadex и ZenithOptimedia data. Телевизията ще продължи да бъде водещата медия на Иберийския полуостров.
Разходите за тв реклама там през 2002 г. са били 2 млрд. EUR и се очаква да достигнат 4 млрд. през следващата година. Тези цифри отреждат на телевизията почти 50% пазарен дял сред останалите медии в Испания. Франция е другата европейска страна, в която вследствие на бурното развитие на медиите се очаква разходите за реклама да надхвърлят 11.5 млрд. EUR.
Онлайн
През далечната 1996 г. телевизията, вестниците и списанията са били трите най-доминиращи медии. Тенденциите са телевизията да продължи да увеличава ръста си, списанията ще бъдат в стагнация, а вестниците в рецесия. Пресата ще продължи да свива пазарния си дял и ще отстъпи третото място на интернет. Интересът на рекламодателите към виртуалното пространство ще продължи да нараства. Анализаторите отбелязват, че преди 12 години такъв почти не е съществувал, а през 2010 г. се очаква в онлайн реклами във Франция да се налеят около 2 млрд. EUR.
вторник, 24 юни 2008 06:53:38
вторник, 24 юни 2008 г.
Европа влага милиарди в онлайн реклами
Етикети: в. Пари
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар