понеделник, 8 декември 2008 г.

„Дейли мейл" съкращава 400 журналисти

Поглед - 15 стр.
„Дейли мейл" съкращава 400 журналисти

Уляна ПЕТРОВА

Холдингът намалява производствените разходи със 100 милиона лири
Британският медиен хсшдинг „Дейли мейл енд дженеръл тръст" (Daily Mail and General Trust) е принуден да уволни 400 свои журналисти и да намали производствените си разходи за следващата година с внушителната сума от 100 милиона лири. Ако сумата на съкращенията в разходните пера беше известна още от началото на миналия месец, то бройката за свиването на персонала скочи с още 100 души само за една седмица.
Според генералния директор на холдинга Мартин Морган основната причина са „ужасните икономически условия, които нанасят тежки щети на нашия вестникарски бизнес и на собствеността ни, заради което сме принудени да предприемем крайни мерки". С издателската дейност на DMGT се занимава дъщерната му фирма „Асошиейтид нюзпейпърз" (Associated Newspapers). В нея са обединени осем вестника, като най-големият е основният национален всекидневник „Дейли мейл" (Daily Mail), който се разпространява в два милиона екземпляра и е един от най-големите в Англия и 12-и по тираж в света. Между тях са две безплатни издания - „Метро" (Metro) и „Ландън лайт" (London Lite). От една година към „семейството" се присъедини и „Мейл тудей" (Mail Today), който излиза в Индия с тираж 110 хиляди екземпляра. DMGT е поредната световна медийна групировка, която пострада от финансовата криза. Според официалното изявление на компанията печалбата й тази година е спаднала с 9 процента - като най-зле е пострадал бизнесът на нейния регионален издател „Нортклиф медия" (Northcliffe Media). Печалбата преди облагане с данъци на цялата медийна групировка е намаляла от 288 милиона за финансовата година, завършваща на 28 септември 2007-а, на 262 милиона английски лири през тази година - въпреки че приходите са се увеличили с 3 на сто до 2,3 милиарда лири. Краткосрочната прогноза не е оптимистична заради сериозния спад на рекламните приходи, които само за този октомври са слезли надолу с 10 на сто. Заедно с това се повишават и цените на вестникарската хартия, което се отразява негативно на бюджета на групата Заради това е подготвен план за съкращение на разходите на стойност 100 милиона британски лири. Основен приоритет в него е съкращението на 400 души от сътрудниците на DMGT. Според официални източници „извън борда" ще останат главно тези, на които предстои да се пенсионират. Печалбите на дъщерната фирма „Асошиейтид нюзпейпърз" за миналия месец са спаднали с 13 на сто, въпреки че има леко увеличение на продадения тираж. Най-лошо е положението в „Нортклиф медия", чиято печалба се е сринала от 93 милиона на 68 милиона лири през октомври. Причината е спадът на рекламните приходи с 28 процента поради сериозното намаление през септември на обявите за недвижима собственост. Тогава те бяха два пъти по-малко, отколкото година преди това. „Асошиейтид нюзпейпърз" официално съобщи, че ще преразгледа структурата на „Нортклиф медия". „Ние преразглеждаме всички възможни разходи и очакваме да се освободим от всички излишни разноски за компанията ни там през следващата година", каза говорителят на групировката. „Мрачните икономически прогнози предвиждат изключителни предизвикателства пред нас по отношение на основните ни рекламни пазари през следващата година", предупредиха от групировката. Другото поделение на „Дейли мейл енд дженеръл тръст" - наречено „Информейшън" (DMG Information) предлага услуги в сектори като недвижима собственост, застраховки и финансов бизнес.
в. Поглед – стр. 15
събота, 6 декември

Няма коментари: