сп. Мениджър - 108 стр.
Ideas Room
Добре дошли в рубриката, водена от екипа на рекламна агенция Saatchi & Saatchi. В нея четете за най-популярните криейтив техники в рекламата
Полезни обещания
ИСТИНСКА ЛУДНИЦА бе този месец тук при нас. Много работа, нови и вълнуващи проекти, но на този за "Мениджър" отново не останахме длъжни. Решихме да ви запознаем с техниката за генериране на идеи "Обещайте полза". Ефективна и доста използвана напоследък, тя ясно и точно
изважда на показ най-доброто за рекламирания продукт или услуга. Така казано, звучи доста просто, но нека поясня малко по-подробно.
Техниката "Обещайте полза" е начинът, чрез който се показва предимство, което един продукт или услуга има пред други. На теория ползата е нещото, което е най-ценно за потребителите. Това, което задоволява тяхна специфична потребност. На практика - трябва много внимателно да се проучи от какво се нуждае пазарът и именно то да бъде изведено на преден план.
При представянето на полза не е препоръчително да се използват по-общи или абстрактни думи като "професионален",
"красив", "уникален", тъй като те не са достатъчно описателни. Ползата може да бъде, а може и да не е конкурентното предимство на продукта или услугата. Възможно е много марки батерии да имат голяма издръжливост, но ако никой досега не го е казал на глас, първият досетил се да го направи има голям шанс да спечели. Потребителите най-вероятно ще си кажат "Звучи добре. Ще пробвам". Друг деликатен момент е разликата между отличителна характеристика и полза. Понякога е трудно да ги различим една от друга. Това е така, защото много често двете напълно се припокриват. Пример за отличителна характеристика е, че "този компютър има твърд диск с размер 250 гигабайта". Ползата от това е, че "на него могат да се съхраняват много
повече данни, отколкото на досегашния ви". Голямата част от хората обаче веднага се досещат каква е ползата от твърд диск с размер 250 гигабайта. Ето защо, ако тя е логична и потребителите сами биха я схванали, няма нужда отново да им се обяснява. Отличителната характеристика трябва просто да се спомене и те сами да си направят заключението, в противен случай може да се почувстват подценени и обидени.
И този път доста усърдно се разтърсихме за международни примери, с които да демонстрираме техниката "Обещайте полза". Първите два са на секундното лепило Extreme и домакинските ножове WMF. Лепилото залепва всичко, залепва го изключително добре. Видно е. А ножовете са толкова остри, че разрязват дори муха на две. Третият е на Volkswagen Polo. "Изключителна здравина" - казват в рекламата. Такава и демонстрират. Нашата работа този път протече доста динамично. След като решихме, че ползата от "Най-много мениджъри на едно място" е разнообразието от гледни точки и практически знания, запретнахме ръкави, за да решим как точно да изразим това. Мислехме за успеха, който те биха донесли, за спокойствието, за многото ценна и отбрана информация.
Въртяхме се около рецепти за успех, търсачки за знания, стълби към успеха, но все нещо ни липсваше. Продължихме да мислим, задълбахме в темата още повече и накрая уловихме същността й, като демонстрирахме гледните точки чрез... очила. Много, различни и всички пречупващи бизнеса през своя собствена призма.
неделя, 7 декември
понеделник, 8 декември 2008 г.
Ideas Room
в понеделник, декември 08, 2008
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар