Пари - 28 стр.
Диана Попски, основател на агенция Arbitrage: Ad-Lovers предпочитат българските продукти
Нестандартните послания са ценни, защото се открояват от общия рекламен шум и хващат вниманието на потребителя. нестандартните канали може да бъдат атрактивни и с евентуална ценова ефективност
> Продължават ли българите да са подвластни на рекламата?
- Интересно е, че хората, които на рационално ниво се влияят от рекламите, стават все повече. Наричаме ги ad-lovers. Те се отличават с това, че обичат да гледат реклами, намират ги за забавни и полезни. За юли - август 2008 г. броят на тази група е около 1 млн. българи над 12 години. Това е със 17% повече от стойностите, регистрирани за същия период на миналата година. Този процес е съпътстван от бавното, но стабилно намаляване на хората, отбягващи рекламите (ad-averse). От 2006 г. насам тази група е намаляла с повече от 15% и сега е представена от малко повече от 600 000 души.
има ли нещо, което отличава хората, обичащи реклами?
- Като цяло няма особени разлики в демографско отношение. Когато разглеждаме начина им на живот обаче, виждаме доста разлики. Представителите на групата пътуват в чужбина четири пъти по-малко. За сметка на това пък водят доста по-активен живот тук. Те излизат по-често, хранят се навън и поръчват храна за вкъщи. Любителите на рекламите ходят повече на концерти, театър, спортуват и работят повече. През свободното си време обичат да слушат музика и да се занимават с градинарство или да четат книги. Любима музика за 40% от тях е попфолкът, следван от българската естрада. Разлики можем да намерим и в отношението им към пазаруването и продуктите, присъстващи на пазара. Този тип хора изразяват по-силно предпочитание към българските продукти. Те обичат разнообразието от марки и старателно се информират за възможностите на пазара, преди да направят избор. Обичат да пазаруват и признават, че често купуват повече неща от това, което са планирали. Освен като консуматори ad-lovers са важни за бизнеса и като лидери на мнение. Почти 60% споделят, че техните познати се допитват до тях, когато си купуват нещо.
> Ако са толкова атрактивна група, кой е най-добрият начин да стигнем
до тях?
- Медийните навици на хората, податливи на реклама, се променят доста динамично. Увеличение наблюдаваме при всички електронни медии, като за периода юли - август 2008 над 95% от ad-lovers са гледали телевизия. Телевизията определено си остава най-използваната медия, но най-голямото увеличение регистрираме при часовете, прекарани в интернет. За последните 12 месеца потреблението на интернет при ad-lovers е скочило с повече от 40%. Ползването на радио сред тях също се е увеличило със завидните 18%.
Данните са от панела на Arbitrage, национално представителен, с участието на 4200 души
***
за Arbitrage основната дейност на агенцията е да прави пазарни проучвания и проучвания за ефективност на рекламата. това се прави преди и след провеждане на дадена кампания. въздействието на криейтива се оценява в пет аспекта - привличане на внимание, харесване, емоционална връзка, имидж, намерение за покупка и избор на рекламираната марка.
***
Визитка
> Диана Попски основава агенцията Arbitrage през 2002 г.
> непосредствено преди това е прекарала осем години в американския корпоративен свят, но преосмисля своите ценности и се връща в българия, за да запази индивидуалността и независимостта на духа си, както сама споделя.
> нейното призвание е да стига до дъното на нещата и да изясни защо са точно такива. Професията й - да проучва потребителите и пазара.
вторник, 9 декември 2008 г.
Диана Попски, основател на агенция Arbitrage: Ad-Lovers предпочитат българските продукти
Етикети: в. Пари
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар