понеделник, 8 декември 2008 г.

Имаш ли смелостта да се захванеш с медиите

сп. Мениджър - 79 стр.
Имаш ли смелостта да се захванеш с медиите



Тяхната работа е да разкажат цялата история. Твоята - да им помогнеш да я получат без разкрасяване
Въпрос: Как да со справя със ситуация, в която медиите нямат достатъчно факти за дейността ми, а и изглежда, че не ги и искат. Това има отрицателен ефект върху кариерата ми и подкопава разбирането ми за почтеност.
Отговор: Твоето оплакване звучи познато не само защото републиканците обявиха медиите за публичен враг номер 1 тази предизборна кампания. Негативизъм към медиите има още от самото им зараждане. Не друг, а Томас Джеферсън се оплакал веднъж, че пресата се храни
"като вълк с кръвта на агнето". Също по онова време казал, че ако трябва да избира между правителство без вестници и вестници без правителство, веднага би избрал второто. Той вярвал, че свободното общество не може да съществува без свободата на словото.
Ако си съгласен, а ние предполагаме, че си, тогава си като повечето публични личности днес. Единственият ти избор е да се "справяш" с медиите, както и те с теб- предварително.
Ние не знаем точно каква е твоята ситуация. Може би си постъпил правилно, като си споделил своята ис тория с медиите. Но преди това може би трябваше да си дадеш сметка дали си следвал трите най-добри принципа, които ние знаем за предпазване на кариерата и почтеността по време на публична буря.
Първо, каза ли истината, само истината и нищо друго освен истината? Парадоксално е, че в наши дни все още има хора, които си вярват, че
могат да контролират информационния поток. Смятат, че като споделят част от своята история, като премълчават личната, мръсната или объркващата страна, медиите и обществото ще приемат коментарите им за истински. Проблемът е, че медиите ще попълнят липсващите парчета от историята с предположения, слухове или мнение. Това нечестно ли е? Няма значение. Тяхната работа е да разкажат цялата история. Твоята, ако си публичният глас на компанията, е да им помогнеш да я получат без разкрасяване.
Второ, едно и също съобщение ли предаде на всички? Ако има грешка, която на практика гарантира негативна публичност, това е промяната на твоята гледна точка в зависимост от това
кой то слуша. Ние познаваме един изпълнителен директор, който си носи бележки, така че да не обърка различните гледни точки. Той има една история за пред борда, друга - за служителите, и трета - за Уолстрийт. Нищо чудно, че малко анализатори му вярват, което рефлектира пряко върху цените на акциите на компанията му.
Трето и последно, взел ли си в свои ръце медиите? Преди те имаха последната дума. Интернет промени нещата и вече не съществува последна дума. Разбира се, глобалната мрежа може да бъде използвана срещу теб по време на медийна буря. Това още повече трябва да те накара да използваш интернет за своя защита или атака. Знаменитостите вече се обръщат
директно към обществото, когато има някакви слухове, и все повече компании правят същото. Хората, които се чувстват оклеветени, имат същата възможност. Сигурно няма да промениш посоката на медиите изцяло в своя полза, но поне се опитай да имаш активна роля и всичко да излиза от теб.
Разбира се, има кризи, при които лидерът е разумно да каже много малко или да твърди, че няма информация. Всички помним как кметът на Ню Йорк Руди Джулиани, притиснат от пресата за общия брой на жертвите след атентатите от 11 септември, отговори на репортерите: "Броят на пострадалите е повече, отколкото всеки един от нас може да понесе".
За щастие, много малко ситуации могат да бъдат сравнени с тази. В повечето случаи, когато си пред медиите, ще имаш възможност да отговориш на репортерите пълно и да се защитиш. Единственият въпрос е дали имаш смелостта да се заемеш с медиите, така както те се заемат с теб.
неделя, 7 декември

Няма коментари: