петък, 12 декември 2008 г.

Лобисти за биогорива спечелиха приз за анти PR

Дневник - 6 стр.
Лобисти за биогорива спечелиха приз за анти PR



Фирми, лобиращи за повишаване на употребата на би-огорива, спечелиха в сряда вечерта европейската награда за антилобиране. Призът е организиран от четири влиятелни неправителствени организации, които имат за цел да направят процеса на ло-бирането в ЕС по-прозрачен. „Победителите“ в непрестижното съревнование са три компании - испанската „Абенгоа биоенерджи“, малайзийската „Палм ойл кънсил“ и бразилската УНИКА. Те успяха да си навлекат гнева на организаторите със стремежа си да обърнат в полза умножаващите се необорими доказателства за това как биогорива-та всъщност покачват цените на храните и допринасят за обезлесяването на планетата и с това, че въпреки изследванията са продължили да заливат пресата с новини как те ще помогнат срещу глобалното затопляне. Трите компании бяха обвинени в подвеждаща информация с цел европейските медии да продължават да предават желаното от тях послание на аудиторията. Според организаторите, цитирани от EUObserver, „и трите компании са преувеличавали прогнозите за нивата на вредните газове, които могат да бъдат намалени благодарение на използването на биогорива“. Така например „Абенгоа биоенерджи“ е използвала в своя реклама цитат от природозащитната асоциация Европейска федерация за транспорт и околна среда, че етанолът, получен от захарна тръстика например, е единственото решение в борбата с „пристрастеността на обществото към петрола“. От федерацията обаче реагираха много остро, като заявиха, че никога не са правили подобно изказване. Организацията в действителност е известна с критичното си отношение към европейските усилия за увеличаване на употребата на биогорива, които според нея са претекст за избягване на мерките за засилване на енергийната ефективност на автомобилите, коментира И Пи ЕС. Сред номинираните за антипрестижната награда бяха и PR компаниите „Джи плюс кънсълтинг“ и „Аспект кънсълтинг“ за негативната роля, която са изиграли в руско-грузинския конфликт от това лято чрез оказваното от тях влияние върху обективното му представяне. „Джи плюс“ работи за руските държавни интереси още от 2006 г., а Грузия нае „Аспект“ през 2007 г., за да „достигне до западната аудитория“. По време на конфликта и двете агенции се опитваха да представят събитията в полза на държавите, за които работят. Успоредно с наградата за най-лошо лобиране беше връчен и призът за конфликт на интереси. Той беше даден на финландската евродепутатка Пий-Нора Каупи, която е била член на икономическата и финансова парламентарна комисия. Според организаторите тя нееднократно е оказвала натиск за облекчаване на регулациите за банковия сектор, като същевременно има споразумение от следващата година да заеме поста директор на Федерацията на финландските финансови услуги.

Няма коментари: