вторник, 9 декември 2008 г.

Две пийпълметрии си поделят интернета у нас

Дневник - Компании&Финанси - V стр.
Две пийпълметрии си поделят интернета у нас

Андриан Георгиев

Вече почти година Gemius и Nielsen Online измерват българската аудитория в интернет. От своя страна медия планьорите използват тези данни, за да убедят бизнеса да рекламира в ин тернет. Нито една от двете фирми не се е наложила, тъй като те изследват различни сайтове. „Дир.БГ“ и „Нет Инфо.БГ“, двата най-големи издателя на съдържание, работят екслкузивно само с една метрика, съответно Gemius и Nielsen Online. В това време другите големи уебкомпании като „Инвестор.БГ“, „Дарик“ и „Икономедиа“ (изда тел на „Дневник“) ползват услугите и на двете метрики. Според медия агенциите двата източника на данни не объркват тяхната работа. „Единственият проблем е в отделянето на допълнително време за съпоставка на данните за най-големите играчи на пазара - „Нет Инфо.БГ“ и „Дир.БГ“, казва Пламен Ка-лиников от втората по големина медия агенция „Аргент“. „За нас данните от [Gemius и Nielsen Online] са по-скоро информативни и ги използваме, за да сверим собствените си знания“, каза Иван Иванов от другата голяма медия агенция Zed digital Cybermark. Ползата от данните е най-вече за рекламодателите. „С тях може лесно и бързо да се планира интернет кампания при зададена специфична целева група. Възможно е дори с дадената целева група да се види кои сайтове най-много са посещавани от нея или къде се припокрива аудиторията“, обясни Мария Панайотова от Първа инвестиционна банка. Традиционно банковият сектор е сред най-големите рекламодатели в интернет наред с телекомите. Въпросът подготвени ли са рекламните специалисти за работа с данните на Nielsen Online и Gemius е деликатен в интернет сектора. „Мисля, че по-скоро още не са, затова и е нужно да се посещават тренингите, които организират Nielsen Online и Gemius“, отговори Петър Симеонов. Засега секторът гледа на Nielsen Online и Gemius като на необходима стъпка в развитието на интернет бизнеса. Очаква се тази година приходите от интернет реклама да достигнат 18 млн. лв., което е ръст от 50%. Съвсем скоро Nielsen Online и Gemius ще видят конкуренция в лицето на Google Ad Planner. Това е безплатен инструмент за планиране на рекламни кампании онлайн. Ad Planner използва опита на Google в събирането на статистическа информация за потребителите в интернет. На базата на тези данни приложението изчислява в кой сайт е най-подходящо да сложите своята реклама, така че да постигне най-голямо въздействие.

Няма коментари: