неделя, 16 март 2008 г.

И ще пробием няколко дупчици

И ще пробием няколко дупчици
сп. Business week
Бойчо ПОПОВ
"Защо да говориш с жаба, когато имаш 150 безплатни минути..." Това се пита в новата реклама на M-Tel c участието на Део и една жаба, като отговор на ниските цени на FROG Mobile. Новата Prima е засега с най-ниска цена на минута - 0.33 лв. с ДДС към всички национални мрежи. Пакетът, който се предлага от първия в България мобилен оператор, съдържа 1 SIM карта с първоначално заредени 5 лв. и като бону-си безплатни минути към групите "семейство" и "приятели" при презареждане с ваучер.
С тази оферта на пръв поглед щъркелът наистина ще изяде жабчето. Но не бързайте да се радвате! Ако прочетете внимателно офертата, ще видите, че тези 0.33 лв. не са безусловни като при FROG Mobile, а само при ежемесечно зареждане с минимум 5 лв. Интересното е, че в случая GloBul са решили да се насочат към онази група, която говори малко и за която месечната такса е сериозно перо 6 сметката и да я придърпат към себе си, като после я накажат с рестриктибно скъпи минути.
Интересна е и концепцията при маркетирането на услугата. Докато Loop се позиционира като тийн мрежа на M-Tel, m.e. той си остава нещо като суббранд, въвеждащата кампания на Frog Mobile го представя като самостоятелен бранд - а не като "Frog на GloBul". Вторият мобилен оператор no-скоро започва налагането на нов собствен "по-евтин" бранд. Това е феномен в маркетинга на мобилни телекомуникационни услуги в България -една компания (Космо мобайл) с два изцяло различни "самостоятелни" бранда - GloBul u FROG Mobile.
Засега остава неясно дали предлагането на едни и същи услуги под различни марки е успешна инициатива? Ясно е обаче, че самата кампания е буквално внесена от Гърция, където се предлага от януари.
Но защо им беше на Космо мобайл да си преименуват предплатената услуга от B-connect на Frog? А и да опитват да го представят като отделна фирма с това име на марката Frog Mobile? Много потребители загубиха яснота за кампанията "Най-доброто предстои", защото чакат вече доста време... И от гръцката компания са решили, че имат нужда от изцяло нов маркетинг, за да продават по-евтини предплатени карти.
Наистина маркетинговите кампании на мобилните оператори стават все по-забавни. А тези на M-Tel - все по-агресивни. И тук не става въпрос само за щъркела от рекламата на новата Prima. Когато през май миналата година най-големият оператор представи новия си главен маркетингов директор Андреас Майерхофер, той обеща да се фокусира върху обслужването на клиентите, програмите за лоялност и агресивна стратегия за привличането на нови клиенти. "Мобил-Тел няма да остави конкурентите си да скучаят", заяви тогава Майерхофер и е ясно, че си спазва обещанието. Защото преди да се захване с GloBul и техния Frog Mobile, M-Tel стартира реклама на услугата си Home Box като индиректна нападка срещу ADSL на БТК. "Първо да попълните една молбичка и да платите една таксичка... и да почакате мъничко. И после - ще прокопаем едно каналче и ще пробием няколко дупчици... и ще опънем няколко кабелчета. И това е!" С тези реплики мобилният оператор спечели сърцата на много потребители и превърна 64-годишната актриса Латинка Петрова в една от най-актуалните рекламни героини. Снимките на нашумялата реклама са се проточвали от ранна сутрин до 3 часа след полунощ, а Аоти тича между два павилиона. За всеки един от видовете билборд реклама Латинка се снима с огромната бормашина, тежаща над 20 килограма. После хуква към касата, където се разиграва другата сюжетна линия. "Защо ме наричате лелче, бе", кара се по време на снимките актрисата. - Аз съм жизнена, млада." Но никой не й обръща внимание и тя си остава лелка до края на снимките. BW
***
ХОЛИВУД ОТЛИЧИ LOOP
Маркетинговите кампании на M-tel бяха забелязани и от международните експерти. В края на януари на церемония в Холивуд телевизионната реклама, с която през юни 2006 мобилният оператор стартира LOOP, бе отличена с престижния международен рекламен приз Mobius. Полученият сертификат е за второ място в категория "Изключителна креативност". Рекламата е създадена от креативния екип на рекламната агенция DM&B, с която мобилният оператор работи. В клипа сърдити възрастни хора вършат невероятни поразии на LOOP абонатите, недоволни от ниските цени, на които те разговарят помежду си. Рекламата е заснета от режисьорите Ян фогел (Германия) и Рене Вилар-Риос (Испания), автори на проекти за гигантите Coca-Cola, McDonalds и др. Продуцент е берлинската фирма Dickes. Клипът е сниман в Берлин, а един от героите в него е българин, който от 40 години живее в Германия.
Това е втората награда Mobius, която М-Тел получава за своя реклама. През 2004 компанията бе отличена отново за свой спот, рекламиращ услугата "Гласова поща". Мобилният оператор е и единствената компания в България, получила този престижен приз.
Засега остаба неясно дали предлагането на едни и същи услуги под различни марки е успешна инициатива
стр. 18 – 19

Няма коментари: