Винари искат субсидии за реклама в САЩ, Русия и Канада
в. Дневник
Екатерина СТОИЛОВА
Националната лозаро-винарска камара е подготвила проект за рекламиране на българското вино в Русия, САЩ и Канада. „Използвахме варианта за промотиране на продукцията в трети страни и до 31 март подадохме документите си в Разплащателната агенция към министерството на земеделието“, съобщи Наталия Казакова, изпълнителен директор на „Винпром Русе“ и член на управителния съвет на камарата. Европейската комисия насърчава износители, които разширяват пазарите си извън общността, като изплащат субсидии при организиране на национални презентации. Основно изискване е да се рекламира не отделната търговска марка, а националният продукт, поясниха експерти. Затова и тези промоции се организират от браншовите асоциации, каквато е лозаро-винарската камара, обясниха експерти. Стойността на проекта е 840 хил. евро и се очаква до средата на годината той да бъде одобрен от Разплащателната агенция. В края на миналата година камарата подготви и художествен филм за качеството на българските вина, който ще бъде излъчван при промоциите зад граница. Браншът подготвя нови проекти за реклама в Европа, които ще бъдат представени за одобрение през есента. Крайният срок за тези проекти е октомври 2008 г., припомниха от агроминистерството. Винпромите са изнесли през миналата година близо 113 милиона литра вино, като основните пазари бяха Русия и държавите от Европейския съюз. За първи път от четири години България стана лидер по продажби на руския пазар с реализирани 81 млн. литра. „Безспорно предимство за нас беше ветото, наложено от Русия през 2006 г. към вноса на вина от Молдова и Грузия“, припомни Казакова. И поясни, че стратегията на българските винпроми към производството на качествени вина също е въздействала върху увеличението на експорта. В резултат за четири години от 2002 г. до 2006 г. българският експорт в Русия е нараснал с 40 процента. В началото на 2008 г. руските власти свалиха ветото върху импорта на молдовско и грузинско вино и това ще се отрази негативно върху продажбите на българските производители. Руските потребители по традиция предпочитат полусухите вина и българските винарни се съобразяваха с това, обясниха експерти. Близо 90 на сто от износа е бил на полусухи вина. Очаква се през тази година руското законодателство да бъде съобразено с европейското, в резултат на което ще бъдат увеличени и продажбите на сухи вина. За да компенсират спада в експорта на руските пазари, производителите ще активизират рекламата си в САЩ и Канада, където има потенциал за развитие, обясниха от камарата. стр. VIII
сряда, 9 април 2008 г.
Винари искат субсидии за реклама в САЩ, Русия и Канада
Етикети: в. Дневник
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар