неделя, 6 април 2008 г.

Реклама за избрани

Реклама за избрани
сп. Тема

Рекламодателите в интернет вече може да си поръчват различни екстри. Например банерът им да се появава само във вторник, да го виждат само потребители в Русе, само жени, само хора с доходи над 1000 лева или само седналите пред компютъра между 14 и 16 часа. Комбинациите са десетки. Услугата се предлага от 12-те сайта на медийната група Web-ground, сред които са Actualno.com, Ех-pert.bg, Meridianmatch.bg, Club.bg, Login.bg Yellow.bg и други.
Системата е полска и се нарича AdOceаn. Българската компания отскоро притежава лиценз за използването й.
„AdOcean дава възможност на рекламодателя да насочи кампанията си в желаната посока - поясни за „ТЕМА" управляващият директор на Webground Евгени Бла-жев. - Засега единствени на пазара предлагаме тази услуга. Сред предимствата й е достоверността за ефективността на рекламната кампания, данните за която предоставяме на клиента. Системата е първата в страната, при която медията няма възможност да манипулира данните. Сървърът, който ги обработва, се намира в Полша и функционира независимо от нас и нашите желания. Надеждите на Webground са с помощта му прозрачността в сектора да се повиши и да намалеят съмненията на клиентите за истинността на получените цифри."
Програмата позволява рекламиращата фирма да получи данни не само за отворилите банера й потребители, но и за тези, които само са го „опипали" с мишката.
В българското интернет пространство вече функционират и две уеб пийпълметрични системи. Първа на пазара влезе водещата агенция за интернет проучвания в Централна и Източна Европа Gemius. Създадена е през 1999 г. и работи в Русия, Полша, прибалтийските републики, Чехия, Унгария, Хърватия и т.н. След нея се появи метриката на Nielsen Online, която още с влизането си сключи договори за изграждане на единна система за следене на интернет пазара с осем от водещите български уеб компании. Обявената стойност на споразумението беше 117 500евро.
стр. 75

Няма коментари: