събота, 12 април 2008 г.

Главният редактор на L'Еuropeo Даниеле Проти:Елитарните читатели не са толкова малко, колкото някои си представят

Главният редактор на L'Еuropeo Даниеле Проти:Елитарните читатели не са толкова малко, колкото някои си представят
в. Капитал

- Да преосмисли историята в нейните социални, икономически и политически аспекти, но освен това и чрез развитието на медиите, спорта, киното, телевизията, дизайна и т.н. Това става през текстовете на големи журналисти и писатели, които са писали и пишат за изданието. Това са имена като Ориана Фалачи, Джорджо Бока, Алберто Моравия, Джорджо Армани и Паоло Конте. През годините световноизвестни автори, сред които Джон Стайнбек, Ърскин Колдуел, Труман Капоти, Рей Бредбъри и много други, публикуват ексклузивно в L'Europeo свои романи, разкази и профили. Всяко издание на списанието има определена тема и мисията е "да погледнем назад, за да погледнем напред, или да погледнем назад в очакване (на новото)". Много хора не знаят или са забравили какво се е случило преди няколко десетилетия, дори ако случилото се е част от техния собствен живот. И нашата цел е удоволствието да припомним, да разкрием и преоткрием миналото и да видим как процесите са се развили до наши дни.
В какво се състои предизвикателството да си главен редактор на L'Europeo?
- Да предложиш на читателите удоволствие от четенето и гледането. Това означава високо качество: текст и фотография. Списанието трябва във всяко свое издание да предлага максимален микс от качество. Ариго Бенедети, който основава L'Europeo през 1945 г., казваше: "гледай текста, чети снимката". Това е нашата редакторска философия и определено не е лесно да я отстояваш на всяка страница, във всяко издание.
Какво е бъдещето пред списанията, ориентирани към по-елитарна, софистицирана аудитория?
- Вярвам, че качеството в неговия индустриален смисъл (като например автомобилостроенето) е истинският в момента и в бъдеще бизнес. Това означава да разбираш тенденциите на пазара в развитие. В случая с печатните издания означава да отговориш на взискателната част от читателите, които искат да четат умни статии и да гледат страхотни илюстрации с удоволствие. Да четеш, да си спомняш, да откриваш и да се усмихваш. От 2002 до 2007 италианското L'Europeo имаше по шест издания на година, от тази вече са 12. Започна от продажби на 20 хил. копия, а днес достига 50 хиляди. Дори и когато цената е висока - 8 евро. Това означава, че има силно търсене на пазара. Елитарните читатели не са толкова малко, колкото някои биха си представили.
стр. 47

Няма коментари: