Главният редактор на L'Еuropeo Даниеле Проти:Елитарните читатели не са толкова малко, колкото някои си представят
в. Капитал
- Да преосмисли историята в нейните социални, икономически и политически аспекти, но освен това и чрез развитието на медиите, спорта, киното, телевизията, дизайна и т.н. Това става през текстовете на големи журналисти и писатели, които са писали и пишат за изданието. Това са имена като Ориана Фалачи, Джорджо Бока, Алберто Моравия, Джорджо Армани и Паоло Конте. През годините световноизвестни автори, сред които Джон Стайнбек, Ърскин Колдуел, Труман Капоти, Рей Бредбъри и много други, публикуват ексклузивно в L'Europeo свои романи, разкази и профили. Всяко издание на списанието има определена тема и мисията е "да погледнем назад, за да погледнем напред, или да погледнем назад в очакване (на новото)". Много хора не знаят или са забравили какво се е случило преди няколко десетилетия, дори ако случилото се е част от техния собствен живот. И нашата цел е удоволствието да припомним, да разкрием и преоткрием миналото и да видим как процесите са се развили до наши дни.
В какво се състои предизвикателството да си главен редактор на L'Europeo?
- Да предложиш на читателите удоволствие от четенето и гледането. Това означава високо качество: текст и фотография. Списанието трябва във всяко свое издание да предлага максимален микс от качество. Ариго Бенедети, който основава L'Europeo през 1945 г., казваше: "гледай текста, чети снимката". Това е нашата редакторска философия и определено не е лесно да я отстояваш на всяка страница, във всяко издание.
Какво е бъдещето пред списанията, ориентирани към по-елитарна, софистицирана аудитория?
- Вярвам, че качеството в неговия индустриален смисъл (като например автомобилостроенето) е истинският в момента и в бъдеще бизнес. Това означава да разбираш тенденциите на пазара в развитие. В случая с печатните издания означава да отговориш на взискателната част от читателите, които искат да четат умни статии и да гледат страхотни илюстрации с удоволствие. Да четеш, да си спомняш, да откриваш и да се усмихваш. От 2002 до 2007 италианското L'Europeo имаше по шест издания на година, от тази вече са 12. Започна от продажби на 20 хил. копия, а днес достига 50 хиляди. Дори и когато цената е висока - 8 евро. Това означава, че има силно търсене на пазара. Елитарните читатели не са толкова малко, колкото някои биха си представили.
стр. 47
събота, 12 април 2008 г.
Главният редактор на L'Еuropeo Даниеле Проти:Елитарните читатели не са толкова малко, колкото някои си представят
Етикети: в. Капитал
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар