Бъдещето е на медии, свободни от пиар
сп. Мениджър
Цветелина ПЕТРОВА
Все пак, когато една информация е интересна, няма причина тя да не присъства в ефира, казва Константин Вълков, програмен директор на „Дарик радио"
- Господин Вълков, често ли се случва в „Дарик радио " един пиар да се превръща в новина?
- В "Дарик радио" има изключително строги принципи и правила за изготвяне на всяка една новинарска емисия, тъй че изключително рядко пиар генерирано съдържание може да се превърне в новина. Моето лично мнение е, че оригиналното и качествено съдържание на една медия трябва
да се търси далеч от традиционния пиар. Темите, интервютата, модулите, които са повлияни от даден пиар, са малко и винаги преминават през първоначално обсъждане от екипа на радиото.
По принцип нямам абсолютно нищо против пиар информациите, защото в много от случаите те са професионално написани и имат за цел да помогнат на журналистите. За жалост в някои медии - не само в България - пиар съдържанието е най-лесният начин да създадеш журналистически продукт от ниско качество.
- Привърженик ли сте на тезата, че само социалните кампании могат да влизат безплатно в новинарските емисии, а другите трябва да си плащат?
- Когато в една медия има създадени правила, е много лесно диференцирането между различните видове пиар съдържание. Разбира се, социалните кампании трябва винаги да влизат безплатно в програмите на медиите. Това е категорично.
- В печатните медии лесно се виждат пиар текстовете, какво прави радиото, за да не се промъкват между другото?
- Планирането на всяко едно предаване до възможно най-малък детайл изключва каквато и да било възможност за "промъкване" на пиар съдържание. Все пак считам, че когато една информация е интересна, няма причина тя да не присъства в ефира на радиото.
- Как мислите, засилва ли се пиарът в медиите? На какво се дължи това - на повечето успехи в бизнеса и политиката, на промененото отношение към пиара, на активността на пиар специалистите или на нещо друго?
- Пиарът днес е различен от това, което се случваше преди години. Едно прессъобщение днес изглежда
така, както трябва, съдържа правилната и необходима информация. В тази област работят много талантливи специалисти, които промениха отношението към пиар информациите.
- Пиарът задължително лош ли е за медията и има ли случаи, когато работи за нея?
- Зависи от много неща. Все пак аз продължавам да вярвам, че бъдещето е на т.нар. free of PR-driven content - медии, свободни от пиар генерирано съдържание.
***
МОЖЕ ЛИ ПИАРЪТ ДА Е НОВИНА? За някои медии отговорът е категорично отрицателен. Въпрос на политика или на мисия в журналистическата професия.
Дали пък той не зависи от качеството на пиара и
от възможностите на специалистите да правят събития и да произвеждат новини?
В този брой ви предлагаме гледната точка на един човек, който разбира много от радио, и на едно радио, което разбира много от новини.
***
КОНСТАНТИН ВЪЛКОВ програмен директор на "Дарик радио". Преди да поеме този пост, е програмен директор на "Ретро радио". От 1996 до 2001 г. е интернет редактор в списание Г "Егоист". Завършва магистратура по социално-икономическа политика, транспорт и телекомуникации във Франция. Специализира по програми на Deutche Welle, Reuters и Европейския журналистически център в Брюксел и Маастрихт.
стр. 128
неделя, 6 април 2008 г.
Бъдещето е на медии, свободни от пиар
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар