събота, 12 април 2008 г.

Говоренето с жаби

Говоренето с жаби
в. Поглед
Нина НЕЙКОВА

В последно Време рекламите стават все по-агресивни и все по-малко креативни. На малкия екран почти не виждаме човешки лица и пазарното поведение се олицетворява от всякакви животинчета - кученца, рибки, вълци, жаби, овни, крави, тигри, лъвове, докато се стигне до грозните аморфни същества от „Фабрика за щастие". Това, което истински впечатлява и е повод да се заговори напоследък за черна реклама (по аналогия с черния ПР), е Щъркелът на „МТел" (Prima „Пролет"). Първо малко предистория. Започна се от Вълка на „ГлоБул", който вие срещу месечината/месечната такса. Струва ми се, че обикновеният зрител няма да се замисли за сложната връзка вълк-луна-месечина-месечна такса и т.н., още повече като е представена в 30 секунди между други подобни реклами. Още по-далечна е закачката с LOOP, вълкът не е и официално рекламно лице на компанията за разлика от другите животни в комуникационния сектор. Закачката обаче премина в открито заяждане, когато стартира Frog Mobile, нов бранд в мрежата на „ГлоБул". Това е вторият квазивиртуален мобилен
оператор, стартиран от български безжичен телеком, след като през 2006 г. „МТел" създаде младежката си програма LOOP. Frog Mobile също е прицелен в сегмента на най-младите потребители, ако се съди по рекламата и уебсайта frogmobile.bg. В момента в тв ефира мощно се надкрякват две жаби - анимационната на Frog Mobile и натуралната на „МТел". Слоганите са съответно „Говори безплатно с FROG" и „Защо да говориш с жаба, когато с „МТел" можеш да говориш за 33 стотинки", факт е, че маркетинговите кампании на мобилните оператори стават все по-забавни. А тези на „МТел" - все по-агресивни. И тук не става въпрос само за щъркела от рекламата на новата Prima. Защото преди да се захване с „ГлоБул" и техния Frog Mobile, „МТел" стартира реклама на услугата си Home Box като индиректна реплика срещу ADSL на БТК. Когато през миналата година от „МТел" представяха новия си главен маркетингов директор, той обеща да се ира върху агресивна стратегия за привличането на нови клиенти. „МТел" няма да остави конкурентите си да скучаят", заяви той и е ясно, че си спазва обещанието. Все пак рекламата, както е казал един известен американски рекламист, е преди Всичко шоу! Но пък да не забравяме, че основната й цел е да продава. А и винаги съществува рискът да се случи като В старата поговорка „Двама се карат -трети печели..." Нина Нейкова е управляващ директор на Вивека - компания за маркетингови комуникации, която реализира ПР и рекламни кампании, управление на корпоративната репутация и събитиен мениджмънт на водещи компании като „Петрол Холдинг " АД, Colliers International, Oracle - България, Пикадили, Rehau - България, Stada Medic International.
12-18.04.2008
стр. 17

Няма коментари: