Японци в Париж
сп. Мениджър
Бисер КОСТАДИНОВ
Марките трябва да се позиционират на места, за които клиентът не е подозирал, че съществуват. Това казва Марк Демазийер, творчески директор на френския клон на Hakuhodo - агенцията, създадена в Токио през 1895 г. Той даде специално интервю за „Мениджър"
- Г-н Демазийер, доколко в съвременния глобален свят може да говорим за национално лице на рекламния криейтив?
- Дори и в съвременния глобален свят на наднационалните марки, които са се разпрострели по целия свят, има място за локалните марки със специфично лице и идентичност. Създаването на един бранд е комплексна дейност.
Тя започва от самия продукт, минава през опаковката, цената, дистрибуцията и мрежата от търговци и стига до различните видове реклама, дизайн, пиар. Всичко това трябва да изгражда един механизъм, който работи безотказно.
- Кои са най-важните качества за един творчески директор?
- Да има силно развито визуално мислене, да ръководи отлично екипа си, да създава марки и да ги позиционира на места, за които клиентът не е подозирал, че съществуват. Творчески директор се става с много работа и трупане на опит.
- Коя е отличителната черта на рекламата „made in" Hakuhodo -Франция?
- Специфичното за Hakuhodo е смесването и близостта на два светогледа - японския и френския. На пръв поглед Япония и франция изглеждат много далечни и различни, но в същността си
те са много еднакви, защото споделят сходни цели и мечти. Знание,
елегантност, ентусиазъм, високи технологии, прецизност, лайфстайл и шик - толкова много ценности, взети от Изтока и Запада на комуникационния свят. Обединени в едно, тези ценности генерират рекламни концепции, които винаги са новаторски и едновременно с това универсални.
- Може ли да говорим за мода, различни стилове и тенденции в криейтива и какво е актуално днес в света на рекламата?
- В рекламата модата е навсякъде. факт е, че днес актуалните тенденции се създават и движат от
лидерите и новаторите на рекламния пазар. Дълго време законодатели бяха Великобритания и САЩ. Днес много страни в Азия и Южна Америка създават нови начини и пътища за рекламиране.
- Откъде идва първоначалната провокация за създаването на една реклама?
- Рекламната идея се ражда от дългото събиране на факти и прецизното анализиране на цялата информация. Следва сравняване с работата на преките конкуренти и актуалната действителност, които винаги са най-верните критерии. Така откриваш онази идея, която ще бъде Идеята, способна да издържи една цяла рекламна кампания. Когато си постигнал тази стратегическа Идея, остава да я дадеш на талантлив творчески екип, за да я реализира.
- Понякога рекламите разчитат прекалено много на оригиналния подход и на обикновения човек му е трудно да разбере какво точно се рекламира. За тази неудобна ситуация кой е виновен?
- Мисля, че подобна ситуация не се случва често в страни, в които рекламата съществува от десетилетия и се е превърнала в съществена част от ежедневието на хората.
Неудобна ситуация с разбирането може да възникне в страна, където рекламата съществува отскоро. Там е възможно да се получи пропаст между добре подготвените и с голям опит рекламисти и нешколувания, необигран потребител, който трудно чете между редовете.
- Съществуват мнения, че рекламата никога вече няма да бъде такава, каквато я познаваме в момента. Според вас какъв е пътят на промяната?
- Мисля, че 30-секундният телевизионен клип никога няма да умре. Той не загина при появата на интернет, няма да изчезне дори да се появят и други нови медии. Има още едно сигурно нещо - че всички ние, които работим в творческите отдели на рекламните агенции, трябва задължително да намерим неизползвани територии за изразяване и да изненадваме хората със силни идеи.
***
HAKUHODO е деветата по големина глобална маркетинг и комуникационна верига в света, която има 46 офиса в 16 държави на четири континента. Агенцията е създадена през далечната 1895 г. в Токио, като в началото се занимавала с купуване на рекламно пространство във вестници и списания. Сред клиентите на Hakuhodo - Франция, са гиганти като Honda, UBS, Cacharei, Sharp, Mitsubishi, Bioterm.
***
МАРК ДЕМАЗИЙЕР е криейтив директор на Hakuhodo, Франция, от 2003 г. Преди това е заемал същата позиция в Publicis Conseil. През периода 1981-1991 г. е работил като копирайтър последователно в Publicis Conseil, Roux Segela и Lintas Paris. Спечелил е две награди Clio за реклами на супите Maggi. Номини-ран е за "Сезар" в категорията "Най-добра реклама".
стр. 112 - 113
неделя, 6 април 2008 г.
Японци в Париж
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар