БГ кампании отпаднаха от Golden World Awards
в. Класа
Международната асоциация no PR (IPRA) избра притежателите на Golden World Awards 2008, които се връчват за професионализъм в сферата на връзките с обществеността. Отличените кампании са в широк диапазон - от въвеждане на нов тв канал до глобална кампания за борба със светобния глад. 404 участници, сред които и две български кандидатури, от 52 държави се състезаваха в 28-те категории. All Channels кандидатства в раздел "Здравен PR" c кампания за лекарство на "Байер". Кампанията на United Partners "Коледата възможна", която се реализира под егидата на еврокомисаря Меглена Кунева и се състезава в категорията "Обществен сектор", достигна до втори кръг. И двете БГ участия са номинирани и за креативност. "Българските агенции се изправиха пред голямо предизвикателство, защото се състезаваха с много по-мащабни и скъпи проекти", обясни Деница Сачева, член на журито на Golden World Awards 2008 г. Нейната агенция Intel Day Solutions спечели статуетката "Обществен сектор" през 2007 г. за кампанията на UNICEF за превенция от птичия грип в пограничните райони у нас. Освен Сачева в 50-членното жури победителите избираха Гергана Василева и Мария Гергова от United Partners.
Престижът от получаването на награда от категорията на Golden World Awards е ясно демонстриран от огромното количество участници тази година. Показателен е фактът, че тази година участват страни, в които пъблик рилейшьнс е все още сравнително нова професия. Присъстваха силни участници от Бразилия, Унгария, Турция и Полша", констатира Майкъл Риджистър, председател на журито. Победител в категорията "Кризисен мениджмънт" е унгарската кампания Weber Shandwick. Унгария е считана за източник на избухването на епидемията и Уебър Шандуик успешно демонстрира, че клиентът му SaGa Foods не е замесен след избухването на птичия грип в Бърнард Матюс, Великобритания.
Racepoint Group (САЩ) е отличникът в категорията "Кампания на неправителствена организация и кандидат за награда от ООН" . Агенцията е номинирана за програмата за подпомагане на глобалното образование чрез снабдяване на всяко дете по света с лаптоп, с цел еднакъв достъп до добро образование за всички. Акцията довела до доставка на 100 000 лаптопа за деца от най-бедните държави по света. TRACCS (Обединени арабски емирства) пък е победител в "Пъблик рилейшьнс в туризма", за кампания с цел привличане на повече посетители на летния фестивал в Дубай. За целта на кампанията са използвани внимателно проведени проучвания, много добър подбор на ноби целеви групи, както и генериране на иновативни начини за привличане на милиони посетители на фестивала.
Официалната церемония по връчване на отличията ще се състои на 10 юни в Лондон.
стр. 11
събота, 12 април 2008 г.
БГ кампании отпаднаха от Golden World Awards
Етикети: в. Класа
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар