Това бе вдъхновяващо пътуване във времето
сп. Менъджър - Днесcafe
Цветелина ПЕТРОВА
Катарина Роланд, режисьорката на рекламния клип „70 години история на събуждането": Всеки епизод представя специално преживяване
Сигурно вече сте гледали по телевизията новия рекламен клип на NESCAFE®. Ако не сте - струва си да го направите на сайта www.nescafe.bg. Най-малкото защото е толкова приятен за сетивата, колкото и чаша горещо ароматно кафе. Заслугата е на рекламна агенция McCann Erickson Sofia. Клипът, представен под мотото "70 години история на събуждането", е ретроспекция на марката от 1938 г. до днес. А умелото преливане на музикалните стилове, обстановката, облеклото и атмосферата през различните епохи дължим най-вече на таланта на режисьорката на рекламата Катарина Роланд. Ето и нейния разказ "от кухнята" на NESCAFE®.
- Госпожо Роланд, кой ви покани да участвате в проекта „NESCATE® -70 години жарка кафе Ml в света " който бе реализиран в България?
- Първо с мен се свързаха двете чудесни продуцентки Елица Кацарска и Стела Павлова от продуцент -ска компания MVM International, които ми изпратиха идеята на агенцията, която ми хареса от първия миг. Изборът на подходящ режисьор за конкретен проект обикновено се прави съвместно от клиента, рекламната агенция и продуцентите.
- Не ви ли се стори твърде голямо предизвикателството да режисирате рекламен клип за нашия пазар?
- О, никак даже. И преди съм работила за българския пазар с продуцентката Стела Павлова за една друга реклама за NESCAFE® и работата беше изключително професионална и приятна.
Пътувам много и снимам в много различни страни. Обичам да се сблъсквам с нови преживявания и предизвикателства. Когато работя за чужда, непозната страна, се опитвам да бъда много отворена и да усетя какво вълнува хората, които живеят там, каква е културата им, духовният живот и т.н. Гледам и местна телевизия (нещо, което се стремя да избягвам у дома), за да видя какъв е стилът на рекламите.
- Как се роди идеята за клипа?
- Аз се включих на етап, когато идеята вече беше родена. Трябваше да покажем как вече 70 години хората по целия цвят пият NESCAFE® и как то е станало естествена част от сутрешното им събуждане.
- Труден ли беше кастингът на актьорите? Все пак се налага те да пресъздават образи от различни периоди - от 40-те години на 20.
век до днес, и различни националности?
- В началото, за да придобия представа лично за себе си за типичния облик на хората, разгледах много фотографии от различно време. След това изпратихме тези снимки и на агента, който отговаряше за подбора на артисти, заедно с кратка измислена биография на всеки образ. Например Бети, жената от епизода през 50-те, не пропуска филм с Дорис Дей и това личи от дрехите, които носи, както и в начина, по който обзавежда кухнята и възпитава децата си.
- Какво бе вашето влияние върху дизайна и костюмите в клипа?
- Идеята ни беше да се придържаме към добре познатите образи от старите филми и реклами, които все още стоят в масовото съзнание. Затова работих с фотографии от филми от онези времена, изгледах някои от въпросните филми и потърсих в Google реклами оттогава. За мен това беше много вдъхновяващо и едно своеобразно пътуване във времето през филмовата история.
- Бихте ли разказали повече за самия процес на работа? Колко време ви беше необходимо за заснема нето, монтажа и постпродукцията на клипа?
- Първо имаше период на проучване, подбор на актьорите и издирване на подходящо място за снимки заедно с първите предварителни скици, направени от един много талантлив млад художествен директор Стъки. Обмисляхме различните образи във връзка с епизодите в конкретно време и страна и заедно работихме по създаването на подходящата атмосфера и декори, така че всеки епизод да представя някакво специално мигновено преживяване с NESCAFE®.
Тъй като имаше пет различни декора, а трябваше да работим и върху заснемането на самия продукт NESCAFE®, снимките ни отнеха три дни. Нашият оператор Мигел Розело свърши чудесна работа с осветяването на епизодите, така както са били осветявани в съответните периоди, които представяхме. Освен това всяка сцена е заснета с различни движения на камерата. От студиото за подбор на актьори се справиха чудесно и успяхме да представим наистина добри образи. За повечето от тях бях убедена веднага щом ги видях, че с подобаващи костюми и грим ще изглеждат точно сякаш са изскочили от някой стар филм.
- Какво се случи след снимките по време на постпродукцията?
- Това е моментът, когато се избират окончателните цветове, за да може материалът да изглежда по-стар или съвсем съвременен, както е в последната сцена. Монтирахме в продължение на около три дни и най-трудните моменти бяха сбогуванията с любими сцени, тъй като най-важната версия за телевизията е само 30 секунди. За щастие имахме възможност да направим друга, по-дълга версия от 55 секунди, която представя сцените малко по-продължителни и съответно по-богати.
След като клиентът и агенцията одобриха off line версията (в по-малка резолюция и без дигитални ефекти) на рекламата, екипът по постпродукцията от Cinemotion работиха още няколко дни по обработката на образите - добавиха пара към кафето, създадоха "магическото отваряне" на кутията NESCAFE® или сложиха допълнителни дигитални филтри към материала като драскотините в епизода в Швейцария през 1938 г. Озвучаването е на големия композитор Николай Маджаров (файчето), който създаде и оригинална песен на NESCAFE® - "Open up".
- Има ли момент от снимките, който първи изплува в съзнанието ви?
- Нашият оператор Мигел Розело използва един любим свой похват за произвеждане на "мъгла" за сцените, тъй като вярва, че нещата трябва да се правят естествено, без да се използват съвременните технологии. Така че се наложи момчетата да отидат до гората и да съберат стари и сухи борови клонки. За сцената от 1968 г. работихме на тавана на една стара къща и използвахме толкова много пушек, че сценарият ми все още ухае на барбекю. Повече нищо не можех да видя, защото очите направо ме боляха, а по бузите ми се стичаха сълзи. Затова се наложи да спра пушека, защото не можех вече да виждам актьорите
си. Сега обаче сцената изглежда перфектно.
- Вие лично как предпочитате да пиете NESCAFE® - чисто, с мляко, топло, студено?
Обичам да разбърквам NESCAFE® в гореща вода и след това да добавям много гъста гореща млечна пяна. И всичко подслаждам с мед. В специални случаи добавям и малко канела върху пяната. Любимата ми комбинация обаче е портокалово тирамису със силно кафе.
стр. 24 – 25, 26
неделя, 6 април 2008 г.
Това бе вдъхновяващо пътуване във времето
Етикети: сп. Мениджър
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар