петък, 12 септември 2008 г.

Зелен стандарт за рекламите в ЕС

Актуално - Европейски съюз
Зелен стандарт за рекламите в ЕС



Английският Орган за рекламни стандарти (Advertising Standards Authority - ASA) осъди реклама на нефтената компания Шел като некоректна и подвеждаща читателите заради злоупотреба с екологична тематика, предаде EurActiv.
Екологичната oрганизация WWF подала оплакване пред ОРС за реклама на Шел във вестник Файненшъл Таймс. WWF оспорила, че проект за добиване на нефт в Канада е "устойчив".
"Предизвикателството на 21-и век е да посрещне растящата нужда от енергия по начини, които са не само доходни, но и устойчиви," гласи рекламата.
Британският рекламен орган потвърждава твърдението на WWF, че използването на думата "устойчив" е "подвеждащо", защото рекламата "е дефинирана основно с екологична терминология".
Според Шел компанията е използвала думата "устойчив", имайки предвид социалните и икономически аспекти на проекта и не са имали за цел да подвеждат аудиторията.
Глобалното затопляне и загрижеността за околната среда започва да оказва въздействие върху начина, по който потребителите избират продукти. Компаниите усещат това като възможност да привлекат клиенти, акцентирайки върху "зелената страна" на продукта.
"Оплаквания, свързани с устойчивост, се увеличават в ЕС," заяви за EurActiv Ричард Кнубен от Европейския съюз за рекламни стандарти. Според него много такива случаи има в Белгия и Франция.
Тепърва предстои да се наблюдава влиянието на решението на британския орган върху рекламните стандарти в ЕС. За потребителите остава да се надяват, че компаниите ще промотират своите продукти по по-коректен и отговорен начин.
11.09.2008

петък, 12 септември 2008 00:01:00

Няма коментари: