петък, 12 септември 2008 г.

Мърдок започна да продава източноевропейските си активи

Money.bg - По света
Мърдок започна да продава източноевропейските си активи



В сряда компанията на Рупърт Мърдок News Corporation и вторият по оборот в света оператор на външна реклама JC Decaux са подписали основните условия по сделката за продажба на дела на News Corp. в News Outdoor Group (NOG), съобщава Ведомости.
Днес сътрудниците на News Outdoor ще бъдат уведомени за това. Детайли по съглашението ще бъдат оповестени в медиите по-късно, казали са от пресслужбата. Но е известно, че сделката предвижда обмяна на активи: срещу своите акции в NOG Мърдок ще получи дял в JC Decaux. Представители на двете компании са отказали коментар.
Обаче няколко участници на руския пазар за външна реклама са потвърдили за „Ведомости", че подобна сделка се подготвя и може да възлезе на сумата $1.3 - 1.5 млрд. Още преди година News Corp. са започнали да търсят стратегически партньор за NOG, говорил е тогава управителният директор Максим Ткачев. А преди няколко седмици Мърдок обяви намерението си колкото се може по-бързо да се освободи от своя бизнес в Русия, защото се опасява да не го загуби.
В началото на седмицата в News Outdoor Russia са идвали сътрудници на Следствения комитет на руската прокуратура и са търсели документи, потвърждаващи нанасянето на ущърб на бюджета на град Москва заради небрежността на чиновниците в кметството. Обиските не са повлияли на сделката, твърди представител на компанията.
News Outdoor Group е голям оператор на външна реклама, мажоритарният дял в който принадлежи на Рупърт Мърдок. Компанията разполага с над 50 хиляди рекламни повърхности в 12 държави, включително и България. Приходите на компанията за миналата година са възлизали на около $500 млн. News Outdoor Russia е основно подразделение на тази фирма с приходи за 2007 г. от $380 млн. 80% от руското поделение е собственост на Мърдок.
От другата страна е френската компания JC Decaux, която проявява голям интерес към руския пазар и по-специално към Москва. През 2006 г. създава смесено предприятие с чешката фирма Big Board Group (тогава чехите са най-голям оператор на външна реклама в Украйна и седми по брой рекламни повърхности в Москва). Сега французите влизат в работна група към правителството на Москва за организиране на търг за поставяне и обслужване на обществени тоалетни в руската столица, които едновременно ще са и рекламни носители.
Ако действително купят NOG, французите могат да заемат около 25% от руския рекламен пазар. Едновременно с това JC Decaux ще станат най-голям в света оператор на външна реклама, оставяйки след себе си американската Clear Channel Outdoor с оборот $3,28 млрд. за миналата година.
Руските анализатори спекулират за цената на назряващата сделка. Най-вероятно JC Decaux да платят за сделката с ново емитирани акции. News Corp. може да получи голям дял във френското предприятие, изхождайки от данни за пазарната капитализация - до 30%. От своя страна JC Decaux ще притежават 80% от акциите на NOG.
Пазарен участник от Лондон е потвърдил за Ведомости, че преговорите между двете корпорации се намират в заключителен етап, но самата сделка може да се осъществи чак след няколко месеца. Според него, цената ще е „над 1 млрд. долара", а заплащането може да стане не само с акции, а и с пари.
Пикантното около тази сделка е разследването на руските спецслужби в офиса на News Outdoor Russia, проведено на 8 септември. В сила е поговорката за зелника: през юли е възбудено углавно дело срещу първия заместник председател на комитета по реклама на правителството на Москва Александр Менчук. Бюджетът на руската столица е бил ощетен от това, че News Outdoor е взела под наем по занижени цени билбордове за поместване на социална реклама, но ги е използвала и за публикуване на рекламни съобщения с комерсиална насоченост.
11.09.2008

петък, 12 септември 2008 00:01:00

Няма коментари: