събота, 13 септември 2008 г.

Димитър Цонев, тв водещ: Връщаме разочарованите от телевизията зрители

Дума - 18 стр.
Димитър Цонев, тв водещ: Връщаме разочарованите от телевизията зрители

Альона НЕЙКОВА

Ще отговорим на предизвикателствата на частните електронни медии, които инвестираха сериозни средства в модерни програми, казва тв водещият
Димитър Цонев e известен журналист - едно от лицата емблеми на БНТ. Той е син на прочутия актьор Коста Цонев и телевизионната говорителка Анахид Тачева. Роден е на 30 август 1959 г. в София. Завършил е право в СУ "Св. Кл. Охридски". Владее френски и английски език. От 1991 до 2002 г. е водещ "Новини" по Канал 1 на БНТ. Автор е на 17 документални филма. Снимал се е и в българското игрално кино. Бил е правителствен говорител на кабинета на Симеон Сакскобургготски и говорител на БТК от септември 2005 г., когато за първи път в компанията бе създаден този пост. Сега Димитър Цонев пак работи в БНТ и подготвя ново авторско предаване "В неделя с...", което ще започне на 14 септември от 11 ч.
- Г-н Цонев, какви хора според вас гледат Българската национална телевизия?
- Всички гледат БНТ. Аз съм убеден, че няма българин, който да не е гледал тази телевизия. Особено в годините, когато БНТ беше монополист чак до 2001 г. Но се надявам, че от голямата зрителска аудитория на телевизията сред населението в страната и дори в чужбина всеки си е избрал определена част от програмата, която следи редовно.
С промените във визията на БНТ, оригиналното лого, новата схема на предаванията целим да си върнем всички онези зрители, които по една или друга причина са изживели през годините някакво разочарование от телевизията. Надявам се и дори съм убеден, че ще постигнем целта си.
- Все пак не мислите ли, че аудиторията на БНТ се променя през годините - още повече че медията догодина ще отбележи половинвековен юбилей?
- О, разбира се, че се променя! Проучванията на социологическите агенции сочат, че през последните осем-девет години на медийния пазар навлязоха много частни национални електронни средства за масова информация, които благодарение на доста инвестиции имат много по-съвременни програми. Това всички го забелязват - и зрителите, и тези, които работят в БНТ. Целта е да успеем да отговорим на тези предизвикателства. Особено сега - при смяната на програмната схема.
Изследванията на социолозите сочат също, че вярно на БНТ остана малко по-възрастното поколение българи - тези, които обичат да гледат по-консервативна телевизия. И заради това направихме по по-необичаен начин презентацията на новата програмна схема, която започва лека-полека да се реализира от 14 септември. Тогава ще бъде и денят на отворените врати, организиран от БНТ за втори път.
Имаме ново студио, красиви декори, подготвихме оригинални предавания, за да покажем, че можем да работим за младите, за по-младите и за най-малките. Надяваме се БНТ като медия да запази един много широк периметър сред зрителската аудитория.
- Преди няколко месеца стартирахте инициативата за опазване на природата "На чисто". Докъде стигнахте с нея?
- До края!
- Тоест?
- Инициативата върви като постоянна кампания. Иначе обявеният конкурс "На чисто", в който участваха много деца от училища и детски заведения, ще приключи в неделя, 14 септември. Журито ще обяви резултатите и така ще стане ясен победителят в кампанията.
- Телевизията винаги е била предпочитана медия - и за студентите по журналистика, и за хората. Това не е необичайно, имайки предвид атрактивното поднасяне на разнообразна информация с помощта на симбиозата между картина, звук, бърза реакция, актуалност... Как виждате в днешно време ролята на телевизията сред непрекъснато набиращия по-голяма популярност интернет?
- Наистина може би имаше определена "заплаха" от страна на интернет - че ще отвлече зрителите на телевизиите. Но това не стана.
По принцип аудиторията на електронните медии, по-специално на телевизиите, се увеличава рязко през следобедните и вечерните часове. Много малко са хората, които именно тогава работят с интернет. Световната мрежа е част от ежедневието в офиса, където хората повече време са в мрежата. Да са част от глобалното пространство и вечер, като че ли идва малко в повече.
Мисля, че и сутрешните блокове са много важни за електронните медии, както и вечерните часове в прайм тайма - включително времето, когато излъчваме т.нар. собствени продукции, с които искаме да впечатлим аудиторията.
- Като единствената обществена телевизия, доколко БНТ отговаря на очакванията на обществото като цяло и на отделните граждани в частност?
- От октомври т.г. смятам, че ще отговаря най-пълно и изчерпателно. Убеден съм, че социологическите проучвания ще го докажат, както и пийпълметричните изследвания.
- На какво залагате повече в новата програмна схема - на опитните водещи или на т.нар. свежи лица и идеи?
- Ще има и опитни лица, и чудесни водещи, и неопитни, които ще обучаваме в ефир.
Най-важното за мен е да стартираме успешно на 14 септември. Публиката и зрителите ще харесат новите предавания, в което съм абсолютно убеден и нямам много големи съмнения.
Уютно се чувствам в това студио на БНТ в НДК. Човек, работещ в телевизията, има нужда да поостане малко тук, за да разбере, да почувства дали то има заряд, дали може или не може да работи тук. Аз лично в този интериор се чувствам много добре.
- Тази неделя Канал 1 става БНТ 1. Тогава започва и неколкочасовото предаване, на което вие сте водещ...
- "В неделя с..." ще се излъчва всяка седмица на живо именно от обновената зала 2 на НДК, която всички вече наричаме студиото на БНТ в НДК. Предаването ще е пряко, от 11 до 17 ч. Идеята е то да съдържа разнообразни рубрики, в които всеки да намери по нещо за себе си. Предвидили сме сатиричен преглед на най-абсурдните заглавия от българската преса, ще каним известни гости, ще има и срещи с най-популярните родни музиканти и изпълнители. Бендът на предаването, който сега е с работно заглавие "Оркестър на живо", ще поддържа градуса на настроението. Ще се наслаждаваме и на танцовата група на Нешка Робева. Аудиторията на "В неделя с..." ще има постоянна директна връзка със студиото, ще има възможност пряко да задава въпросите си - както публиката, присъстваща в залата на живо, така и най-активните зрители пред тв екрана. Ще отделяме минути за световна и българска мода, лайфстайл, култура. Ще направим кастинг за най-големия фен на БНТ.
Ути Бъчваров ще има специална рубрика в предаването и ще готви на живо пред цяла България. Разбира се, ще има и изненади, но обещавам, че ще бъде наистина интересно! И не само това предаване.
В новата програмна схема на БНТ има риалити формат - "Животът на другите", седмично публицистично предаване - "Референдум", което също е по авторска идея. Всеки делничен ден зрителите ще гледат семейната игра "Седмо чувство". В рубриката "Любими 50" ще могат да видят 50-те най-обичани български филми, гласуването за избора на които вече тече на сайта на БНТ.
Това са само част от новите ни идеи, реализирането на които зрителите ще следят в новия тв сезон. Не само опаковката на БНТ 1 ще е нова, но и съдържанието.
събота, 13 септември 2008 04:06:14

Няма коментари: