събота, 11 април 2009 г.

15% от рекламните разходи през 2013 г. ще бъдат в интернет

Класа - 11 стр.
15% от рекламните разходи през 2013 г. ще бъдат в интернет



Офертите за дигитален маркетинг имат силни преимущества
Делът на интернет 6 рекламните бюджети ще се повиши от почти 10% тази година до малко над 15% през 2013 г. Рецесията забавя, но не спира ръста на онлайн рекламата. Колкото и странно да звучи, икономическата криза може да ускори прехода към дигитална реклама за много маркстолози, пише еМагксter, цитиран от investor.bg. За 2010 г. прогнозата е да достигне дял от 11,2%, за 2011 г. -12,3%, а за 2012 г. -13,8%. Делът на интернет от общите разходи за медийна реклама в САЩ нараства с поне по 1 процентен пункт всяка година. Това означава, че маркетолозите харчат повече за интернет реклама и по-малко за реклама в други медии като вестници, радио и списания. "Пренасочването на разходите предшества рецесията", обяснява Дейвид Халерман, старши анализатор 6 eMarketer и автор на проучването "Разходите за реклама в САЩ - новата реалност". 'Текущата икономическа среда обаче подсилва новите рекламни модели и ги прави по-постоянни." Според Халерман това е логично предвид факта, че темпът на нарастване дори на разходите за интернет реклама се забавя. "Офертите за дигитален маркетинг имат силни преимущества, особено за компаниите, чувствителни относно отделените средства. Маркетолозите могат по-лесно да измерят резултатите от интернет реклама в сравнение с повечето традиционни медии. Това създава по-ефективна реклама и по-висока възвръщаемост на инвестициите, което пък кара традиционните медии да свалят цените", обяснява той. Халерман обаче твърди, че по този начин се оказва повече натиск върху нетната печалба на класическите медии. "Същевременно успешната интернет реклама създава нова парадигма за маркетинг в другите медии. Пример за този нов модел е търсенето", допълва авторът на изследването. Когато маркетолозите свържат рекламите с изразен интерес от страна на потребител в точния момент, в който този интерес се проявява - както например става при търсене, уместността надвива обичайното съпротивление. "Рекламиране, което потребителите приветстват, е новата реалност", категоричен е анализаторът.

Няма коментари: