неделя, 5 април 2009 г.

Как създавате добра атмосфера в офиса?

сп. Мениджър - 12 стр.
Как създавате добра атмосфера в офиса?



Николай Неделчев, изпълнителен директор на "Публисис МАРК Груп":
Добрата работна атмосфера е функция от два елемента - хората и заобикалящата среда. По отношение на хората съм щастлив да кажа, че екипите на агенциите от "Публисис МАРК Груп" са достатъчно вдъхновени и често сами организират различни инициативи, свързани с благотворителност, околна среда, спорт или просто забавление. През декември колегите по своя инициатива организираха кулинарен фестивал. На него събраха средства за детски дом в Габрово, който подкрепяме от години. Атмосферата и начинът на общуване вътре в групата ни са изключително неформални, което, вярвам, е от значение за добрата работа. По отношение на заобикалящата среда - отскоро "Публисис МАРК Груп" се премести в нов офис, който е с оригинален и модерен дизайн и с много места за формални или неформални срещи.
Александър Миланов, управител на BMW Group България: Добрата работна атмосфера дава възможност на членовете на екипа да реализират своя потенциал и да се развиват като личности и професионалисти. В основата на създаването й стои правилното разбиране за мисията и визията на компанията. Важно е служителите да са запознати детайлно със стратегията и да имат пред себе си амбициозни, но постижими и измерими цели, по които редовно да се оценява представянето им. Когато тези фактори са налице, всяка компания може да се радва на отлични резултати и приятна работна среда.
София Христова, изпълнителен директор на "Пенсионноосигурително дружество Алианц България" АД: В "Алианц България" вярваме, че ключът към добрата работна атмосфера е комуникацията. Стремим се да наложим и да поддържаме добрите практики, които да стимулират комуникацията, даването на обратна връзка и изграждането на доверие. Периодично изследваме работната атмосфера и ангажираността на служителите. Едно от тези проучвания показа, че факторите, които в най-висока степен мотивират служителите, са добрите взаимоотношения с колегите, честната, открита и ясна комуникация с мениджърите и характерът на извършваната работа. За мен една от най-важните характеристики на корпоративната култура е достъпността на мениджърите и възможността на служителите да общуват с тях. Наталия Казакова, изпълнителен директор на "Винпром Русе": Добрата атмосфера на работното място се създава с отношение и уважение. Един межиджър трябва да познава добре своя екип, за да създаде положителна и продуктивна работна среда. Аз например нямам служители, имам колеги и подхождам към всеки от тях индивидуално, спрямо естеството на неговата работа. При всеки възникнал казус навлизам в детайлите, което ми позволява допълнително да опозная и преценя качествата на екипа. От мениджъра зависят както настроението на работещите в неговата компания, така и качеството на тяхната работа.
Мишел Капестан, директор човешки ресурси, Socicte Generate Експрес-банк: Когато говорим за атмосфера, хората си представят място, докато аз не смятам така. Сградите и офисите, в които работим, са много хубави, но именно хората създават добрата атмосфера. Нашите екипи са предимно от млади финансови експерти. Тяхното добро състояние на духа прави така, че при нас е приятно да се работи. Изключително много разчитам на екипите си, както и те на мен. Доверието, което си гласуваме взаимно, е ключът към доброто настроение и към успехите: Добрата атмосфера се изгражда, когато служителите се чувстват уверени в себе си. При нас това се получава с ценностите, които споделяме - работа в екип, иновация и професионализъм.
***
България все още привлича купувачи на имоти от Острова и Ирландия. Въпреки понижението на паунда спрямо българския лев, цените остават привлекателни за британците. Апартамент в ски курортите Банско и Боровец или по Черноморието може да се купи за 30 хил. паунда.
"Индипендънт", 13 март
"Ако стана кмет, ще направя от София за две години град като Виена", обеща Бойко Борисов през октомври 2005 г. Като изключим осеяните с дълбоки дупки улици и тротоари, огромният проблем със сметта демонстрира най-вече неспазеното от Борисов обещание. В криволичещите малки улици на градския център боклукът вече е излязъл извън кофите. И докато таксите за смет набъбват, шансовете на града да се снабди с модерна инсталация за преработване на боклука намаляват.
"Ди Пресе", 17 февруари
Базираният в Дъблин инвестиционен фонд Appreciating Assets Ltd. изкупува имоти по Българското черноморско крайбрежие. Насочва се основно към британци и ирландци, които са станали собственици на жилища по време на бума и сега искат да ги продадат. Такива фондове се появяват из целия свят, защото инвеститорите виждат в тях относително безопасно убежище в дългосрочен план.
"Иитернешънъл Хералд Трибюн", 10 март
Двойките държави България -Гърция, Великобритания - Ирландия и Словакия - Унгария ще получат трохите от преразпределението на фондовете на ЕС в областта на енергетиката. Най-облагодетелствана е Германия, която получава 50 млн. евро за изграждането на електропровод и още 50 млн. за вятърна електроцентрала.
Агенция АПКОМ, 16 март
Предлагат български паспорти на босненци за по 100 евро. Това става чрез интернет страниците в Босна и Херцеговина, на които се публикуват обяви за работа. Всъщност цената от 100 евро за посредничество за български паспорт се оказва само начална в пазарлъка.
"Дневни аваз", 27 февруари

Няма коментари: