събота, 23 февруари 2008 г.

Рекламният пазар в Русия достигна 9 млрд. долара през 2007 г.

Рекламният пазар в Русия достигна 9 млрд. долара през 2007 г.
Investor.bg
Разходите за реклама в Русия през 2007 г. са достигнали 9 млрд. долара, пише вестник „Комерсант”, като още 2,4 млрд. долара рекламодателите са изразходили за съпътстващи мероприятия като промоции, разнасяне на рекламни стоки по домовете и други.
Данните са на Асоциацията на комуникационните агенции на Русия, като се уточнява, че в посочената сума не влизат комисионите за посредници, разходите за PR и други. Според експерти, с отчитане и на тези разходи общите разходи за мероприятията за продажба на стоките и услугите в Русия ще надминат 13 млрд. долара.
Обемът на рекламния пазар е нараснал с 26% като цяло спрямо 2006 г. Отчита се, че само два вида реклама – тази в пресата (ръст от 16%) и външната реклама (ръст от 10%), бележат по-малък ръст от посочения среден. Като основна причина за намаляване на темпа на ръста на рекламата в пресата се считат наложените ограничения за рекламата на алкохол.
В посочените 9 млрд. долара влизат сумите, които получават непосредствено медиа компаниите, без да се отчитат комисионите за посредници, хонорарите за производство на самата реклама и подобни, които представляват средно около 10% от рекламните бюджети, или общо близо 900 млн. долара.
Отбелязва се, че според комуникационните агенции, само считаните за допълнителни рекламни разходи, като платени линкове в интернет, отправените запитвания за цени и други струват годишно общо между 225 млн. и 247 млн. долара.
22.02.2008

Няма коментари: