„Глобул" излезе с нова марка на пазара
в. Дневник
Даниела СТЕФАНОВА
Операторът ще налага още един бранд Новата предплатена мобилна услуга, която е на пазара от вчера и се предлага под търговската марка „Фрог мобайл" (Frog mobile), не само ползва мрежата на „Глобул", но е негов нов бранд. Услуга със същото име вече се предлага в рамките на групата „Космоте" в съседните балкански страни. Идеята, върху която е създадена марката, е мобилната услуга да не се идентифицира с оператора, а да се възприема като съвсем отделна оферта. Затова и пресинформацията за „Фрог мобайл" излезе не от „Глобул", а от рекламна агенция. Източник от компанията, пожелал анонимност, дори заяви, че това не е тяхна услуга. Макар и предплатена, новата услуга предизвиква аналогия с младежката мрежа на „Мобилтел" -Loop. Сходствата между двете обаче се изчерпват с новото име, отделния сайт, както и с това, че ползват мрежата на съответния мобилен оператор. Клиентите на „Фрог мобайл" няма да бъдат подбирани по възрастов признак, както направи „Мобилтел". Новата услуга е насочена към потребители на предплатена връзка, които не искат да плащат месечен абонамент, докато „Лууп" се предлага с договор. Цената на стартовия пакет е 7.78 лв. Абонатите получават 5 лв. време за разговори и могат да презаредят с ваучери за по 4 лв. и 8 лв. Има разлика и в тарифите, по които се таксуват потребителите на „Фрог" и на „Лууп". Номерата от новата група ще говорят помежду си за 14 ст. на минута, докато в мрежата на „Мобилтел" цената е 1 ст. до изчерпване на включените минути, след което нараства до 12 ст. Цената на обажданията до всички национални мобилни и фиксирани мрежи в България е 34 ст. на минута. Толкова струват и разговорите към фиксирани мрежи в съседните балкански държави - Гърция, Турция, Румъния, Македония, Албания и Сърбия. Цената за SMS e 14 ст. Друг начин за търсеното разграничаване на „Фрог мобайл" от „Глобул" е бизнес моделът за продажба. За разлика от традиционната предплатена карта b-connect, която се предлага в партньорската мрежа на оператора, „Фрог" ще се продава на павилионите за вестници, в бензиностанциите и супермаркетите. Идеята е да се превърне в масов продукт. Телефонните номера на „Фрог" имат код, близък до този на „Глобул" - 0890, като разликата е в добавената втора нула. Потребителите й ще ползват роуминг наполовина, тоест само ще приемат обаждания. Абонатите й в Гърция имат право на пълен роуминг. Те говорят помежду си по-евтино, отколкото в България. „Мобилтел" пусна нови планове „Лууп" без месечна такса, но с договор. Липсата на абонамент операторът компенсира с условието за минимално месечно потребление от 5 лв. или 15 лева (за „Лууп 5" и „Лууп 15"), което изисква абонатът да говори за тези суми всеки месец. *** Текст под снимка „Фрог" вече може да се купи и от вестникарските павилиони стр. II
сряда, 20 февруари 2008 г.
„Глобул" излезе с нова марка на пазара
Етикети: в. Дневник
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар