сряда, 20 февруари 2008 г.

Алберто Кантели, CEO на Havas Media за Северна, Централна и Източна Европа:

Алберто Кантели, CEO на Havas Media за Северна, Централна и Източна Европа:
Телевизията и интернет скоро ще се съюзят
в. Класа
Андриана МИХАЙЛОВА

Комуникационната индустрия се промени драстично през последните години. Как това се отрази на ролята на медия и рекламните агенции? - Индустрията еволюира, заради което се промени ролята на комуникационните агенции - ако преди 20-30 години те са били използва- ни предимно за акумулиране на маркетингови бюджети, в момента те са съсредоточени 6 това да подпомагат разработването на маркетингови стратегии и да консултират брандовете. Защо потребителите вече са новите шефове в медиината и рекламната индустрия? - С развитието на пазара се развиват и потребителите - отдавна минаха времената, когато имаше само една тв програма и телевизорът бе включен от сутрин до вечер. Вече сме бомбардирани от информация и една маркетингова компания има около 20 минути дневно, за да грабне клиента. Наистина потребителите са новите шефове на пазара, защото са по-претенциозни, по-образовани, по-интелигентни и знаят точно какво искат, независимо че предлагането е огромно. В ръцете на клиента е съдбата на тези, които ще просперират на пазара. Новите изисквания на пазара как се отразяват върху поведението на рекламодателите, рекламните и медия агенциите? - Новите технологии промениха ситуацията.От изключителна важност е да се идентифицира и изследва потребителят-на съответния продукт. Бизнесът се развива така, както преди 500 години, когато не е имало масмедии - хората са пазарували, след като някой им е казвал, че някой продукт е добър. Точно към този модел се връщаме -рекламиране от уста на уста. Индустрията съсредоточава енергията на рекламата към точно определения човек. Както е в интернет - там рекламата е персонализирана. Така че най-голямата промяна е в това, че вече надделява персонализираната комуникация. По какво основно се различават пазарите в Източна и Западна Европа? - Пазарите 6 Испания, Франция, Великобритания не се развиват с такъв ръст, те са достигнали ниво на зрелост. Точно обратното е в Източна Европа, където пазарите всяка година се развиват с по 20-30%. Промените при вас са дълбоки, бързи, драматични. Източна Европа е атрактивна цел, също и за специалистите в дигиталните комуникации. Има разлика дори в хората - ако отидете на семинар в Испания ще видите, че рекламистите са мъже на средна възраст 35 години. В Източна Европа 70% от рекламистите са жени между 20-25 години. Дигиталните медии ще изместят ли телевизията от царското й място в рекламата? - Дигиталните медии ще отнемат от рекламния дял на телевизията, въпреки че тя си остава краля на рекламата. Традиционните потребители няма да се "откажат" от нея веднага. Всичко зависи от това как ще се продава телевизията. Не бива обаче да забравяме, че шефът потребител вече може да си запише програми и да ги гледа след месеци, без да стига до рекламните блокове. Това означава, че ще бъде наложително преформатиране на телевизионната реклама. След време тя ще отстъпи мястото си на онлайн рекламата, която ще вземе 30-40% от пая. Съвсем скоро телевизията и интернет ще се задомят - ще има устройства, чрез които от тв ще влизаме в youtube например. Това обаче няма да убие телевизията, защото тя е директна визуализация на всичко, което рекламистите искат да покажат. Двата вида рекламни канали няма да се разделят. Противниците на вестниците предвещават тяхната смърт. Къде са всекидневниците в новата схема на пазара? - Както телевизиите, така и вестниците трябва точно да определят кой е техният читател. Бизнесът трябва да се преадаптира и да преосмисли философията. В следващите 5-10 години хората ще продължат да четат вестници. Не е вярно, че пресата ще бъде убита от интернет. Най-сериозният враг на вестниците са безплатните вестници, които стават все по-разнообразни като информация и правят революция на пазара. *** Визитка Алберто Кантели е завършил бизнес администрация В испанския град Овиедо, а по-късно придобива и магистърска степен по маркетинг В Esade Business School 8 Барселона. Между 2001 и 2005 година отговаря за международното разширяване на шестата по големина в света комуникационна група Havas, a 8 момента е изпълнителен директор на Havas Media за клоновете в Северна, Централна и Източна Европа. стр. 11, 14

Няма коментари: