skip to main |
skip to sidebar
Златната кокошка на ефира
в. Труд
Соня СПАСОВА
Хората, които искат да пеят и всички да ги гледат на екрана, се оказаха златната кокошка на телевизиите. Люта битка за повече приходи от реклама и за зрители тръгва само след броени дни между Нова тв и Би Ти Ви.
И двете медии стартират музикални предавания, в които освен неизвестни кандидати за слава, ще се изявяват и едни от „най-големите звезди на България". Друг е въпросът как точно ще си ги поделят.
Макар че „Пей с мен" по Нова тв и „Мюзикайдъл 2" по Би Ти Ви ще започнат по различно време, те ще се излъчват в продължение на три месеца в един и същи час - 20 ч. „Пей с мен" стартира на 10 март, а „Мюзик айдъл" - 25 февруари.
Би Ти Ви вече обяви рекламните си тарифи за „Мюзик айдъл 2" - 10 692 лв за 30-секунден клип. По груби изчисления това предаване би трябвало да донесе на медията колосалните 18 млн. лв. за трите месеца. За сравнение по неофициална информация приходите от предишния сезон на шоуто бяха около 15,6 млн. лв, но тогава сериите бяха 65.
Рекламен клип от 30 сек. в „Пей с мен" струва между 4800 и 7200 лв. в зависимост от това дали ще се излъчи в понеделник, сряда или петък. При лимит от 12 мин. реклама това означава поне 7,8 млн. лв.
Певчевските таланти не са единствените в битката за пари. Би Ти Ви ще се опита да завладее любителите на приключенията и мистиката с играта „Форт Бояр" и шоуто „Ясновидци". Те ще започнат да се излъчват в края на март. „Логистична подкрепа" ще им окаже и поредният сезон на „Отчаяни съпруги".
Нова тв също залага на хитови сериали. Оттам успяха да „откраднат" четвъртия сезон на кримката „24" с Джак Бауър, чиито предишни епизоди излъчваше Би Ти Ви. По Нова тв ще видим и комедийния сериал „Джоуи" - своеобразно продължение на култовите „Приятели", също запазена марка на Би Ти Ви. През април „Д-р Хаус" ще продължи да лекува пациентите си по познатия си екцентричен начин.
Канал 1 ще се опита да привлече вниманието на рекламодателите основно
по време на олимпийските игри в Пекин, Китай, през пятото.
Амбицията да се включи в голямата война за разпределение на средствата от реклама т.г. има и кабелната телевизия „Диема", която ще излъчи европейското първенство по футбол.
стр. 16
Няма коментари:
Публикуване на коментар